Американські санкції проти нафтових гігантів «Роснефть» і «Лукойл», які набули чинності 21 листопада, спричинили масштабні збої в російських морських поставках.
Про це повідомляє Bloomberg.
Які наслідки для російської економіки відчутні на четвертий рік повномасштабної війниПаливна криза в росії, рекордний дефіцит бюджету, санкції, відтік інвестицій, зменшення доходів від експорту нафти та газу. На інфографіці – як змінилася економіка росії на четвертий рік вторгнення в Україну.
За даними аналітиків Kpler, майже 48 млн барелів російської нафти – переважно сорти Urals і ESPO – опинилися у відкритому морі без гарантованих пунктів призначення. Це близько 50 танкерів, що йдуть у бік Китаю та Індії, а також інші – без зазначених портів прибуття або з курсом на дрібніші гавані від Балтики до Південно-Китайського моря, оскільки посередники дистанціюються від такої торгівлі.
Індійські нафтопереробники, що були серед ключових покупців російської сировини у 2022–2024 роках, терміново шукають альтернативу та бронюють танкери для поставок з Близького Сходу. Через це ставки фрахту на маршрутах до Індії піднялися до майже п’ятирічного максимуму.
Частина танкерів із російською нафтою вже змінила курс. Два судна з Urals, які раніше розвернулися у зв’язку із санкційними ризиками, знову прямують до Індії, хоча вони навряд прибудуть до завершення перехідного періоду. Інші танкери стоять без визначеної точки розвантаження або рухаються до районів, де часто здійснюється «тіньова» перевалка нафти – поблизу Сінгапуру, Малайзії та Південної Кореї.
Попри це Москва намагається утримувати морський експорт на рівні близько 3,4 млн барелів на добу, пріоритезуючи відвантаження. Проте експерти попереджають: якщо танкери й надалі не зможуть знайти покупців, поставки можуть почати скорочуватися, що створить ризики для світового ринку.
Нагадаємо, 22 жовтня Міністерство фінансів США оголосило про новий пакет санкцій проти енергетичного сектора рф. Обмеження спрямовані на дві найбільші нафтові компанії країни – «Роснєфть» та «Лукойл», які фінансують військову машину Кремля.
Нещодавно повідомлялося, що ціна на російську нафту впала до мінімуму з березня 2023 року. Крім того, морський експорт російської нафти через порти на Балтійському морі суттєво скоротився через санкції.
Також раніше президент США Дональд Трамп анонсував «дуже суворі санкції» проти країн, які продовжують торгівлю з росією.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».
Візуальна аналітика від редакції «Слово і діло» – у Telegram-каналі Pics&Maps.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»