За оцінкою Світового банку, два сторіччя тому всього 12% населення світу було грамотним. З того часу освіта стала набагато якіснішою і доступнішою для всього суспільства і така цифра видається неймовірною. Проте 100% рівня грамотності досягти поки що не вдалося. На це впливає безліч факторів, зокрема рівень бідності та нерівності в країнах, стихійні лиха, збройні конфлікти, а з недавнього часу ще й наслідки пандемії. Докладніше про ситуацію з рівнем грамотності у світі – на інфографіці «Слово і діло».
Під грамотністю мається на увазі вміння читати, писати і рахувати, використовувати мову для ефективної комунікації – тобто це базові навички.
У 1820 році, за оцінкою Світового банку, рівень грамотності у світі з віку середньої школи (з 15 років) становив 12%, до 1900 року він перевищив 20%.
Станом на 1980 рівень грамотності у світі становив 68%, в 1990 році – 75%.
З того часу рівень грамотності у світі зростав набагато меншими темпами. У 2000 році він становив 81%, у 2010 – 84%, після 2020 – 87%.
Найосвіченіші країни розташовані у Північній Америці, Європі та Центральній Азії – там рівень грамотності становить 99%. У Східній Азії та Тихому океані рівень грамотності – 96%, у країнах Латинської Америки та Карибського басейну – 95%.
На Близькому Сході та Північній Африці рівень грамотності серед населення віком від 15 років – 80%, у Південній Азії – 74%.
Найнижчий рівень грамотності в Африці на південь від Сахари – 68%.
Якщо дивитися по країнах, то вміють читати, писати і рахувати менше половини населення в Сьєрра-Леоні (49%), Ліберії (48%), Беніні (47%), Гвінеї (45%), Сомалі (41%), Нігері ( 38%), ЦАР та Афганістані (37%), Південному Судані (35%), Буркіна-Фасо (34%), Малі (31%) та Чаді (27%).
Нагадаємо, в 2022 році в Україні вдруге провели міжнародне дослідження якості освіти PISA. Докладніше про результати – у матеріалі «Слово і діло».
Також ми писали, як змінюються позиції України в Індексі людського розвитку.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»