Нові правила приїзду швидкої допомоги: з 1 січня виїзд бригади залежить від диспетчера

Читать на русском
Залежно від стану пацієнта звернення поділятимуться на чотири категорії: критичні, екстрені, неекстрені і непрофільні.
Слово і діло

З 1 січня 2021 року бригади швидкої медичної допомоги прибуватимуть до пацієнтів за новими правилами, оскільки набула чинності відповідна постанова Кабміну. Залежно від стану пацієнта звернення поділятимуться на чотири категорії: критичні, екстрені, неекстрені і непрофільні. Це визначатиме диспетчер оперативної служби Центру екстреної медичної допомоги. Від обраного ним пріоритету залежатиме час прибуття бригади. «Слово і діло» розбиралося, до кого швидка приїде, а яких пацієнтів спрямують до сімейного лікаря.

Пацієнт у критичному стані

Якщо диспетчер визначає, що пацієнт перебуває у критичному стані, тоді норматив прибуття швидкої становитиме 10 хвилин із моменту звернення до диспетчера.

Критичний стан безпосередньо загрожує життю людини:

  • відсутність дихання або неефективне дихання;

  • сильна кровотеча;

  • стани зумовлені впливом зовнішніх чинників (удар струмом, блискавкою тощо)

  • інтоксикація чи отруєння;

Якщо на дорогах затори чи якісь інші обставини, які не залежать від бригади медиків, допускається перевищення зазначеного нормативу, але не більше ніж у 25% випадків.

Пацієнт в екстреному стані

До пацієнта в екстреному стані швидка повинна доїхати за 20 хвилин. Допустиме перевищення нормативу – не більше ніж у 15% випадків.

Екстрений стан пацієнта також загрожує життю та здоров’ю і може різко погіршитися у разі несвоєчасного надання допомоги.

Такі стани супроводжуються:

  • порушенням свідомості;

  • ознаками кровотечі;

  • ознаками гострого коронарного синдрому;

  • гострого мозкового інсульту;

  • розладами дихання;

  • іншими екстреними ознаками або можуть бути зумовлені тими ж чинниками, що й у критичних випадках.

Категорія неекстрених станів пацієнта

Якщо диспетчер з’ясує, що стан пацієнта не загрожує життю, тоді працівник служби порекомендує звернутися до сімейного лікаря або до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги.

Йдеться про виклики, коли стан пацієнта не є невідкладним, а відтермінування надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану здоров'я.

Таке звернення може бути передане до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги. І якщо не буде такої можливості – диспетчер направить до пацієнта бригаду швидкої, яка не виконує критичні або екстрені виклики.

Непрофільне звернення

У такому випадку диспетчер порекомендує звернутися до лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з яким укладена декларація.

До категорії непрофільних належать звернення стосовно постраждалих або хворих, стан яких не є невідкладним та не потребує надання медичної допомоги в межах, передбачених кваліфікаційними вимогами працівників бригад швидкої допомоги. Хворий чи постраждалий не потребує проведення оцінки стану здоров’я на місці, йому може бути надано дистанційну медичну консультацію.

За потреби відповідальний медичний працівник оперативно-диспетчерської служби Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф має надати дистанційну консультацію.

Раніше «Слово і діло» розбиралось, як буде змінюватись пенсія у 2021 році – у кого виплати зросли з 1 січня, а кому доведеться зачекати.

Також ми з’ясували, що школярі не повинні мити підлогу в класі. Це питання та багато інших унормовує новий Санітарний регламент для навчальних закладів, який ми проаналізували.

Ірина Рибінська, спеціально для «Слово і діло»

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися:
АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО
Підпишіться на наш канал
Загрузка...