Політичні рейтинги: чи вдалося «Слузі народу» стати самостійною політсилою

Читать на русском
Олексій Якубінполітолог

За результатами дослідження Міжнародного інституту соціології, рейтинг партії «Слуга народу» впав на чверть, тоді як рейтинг партії «Європейська солідарність» зріс удвічі. У коментарі «Слово і діло» політолог Олексій Якубін відзначив, що соціологія свідчить про те, що політична партія президента Володимира Зеленського відокремилась від іміджу свого лідера, проте політичні тенденції чіткіше проявляться перед місцевими виборами.

«Якщо ми дивимося на соціологію навколо партійних лідерів, то у Володимира Зеленського рейтинг – готовність за нього голосувати – близько 40%. Це навіть більше, ніж він набрав у першому турі. Можна говорити, що Зеленський, як політик, зберігає лідерство. Якщо ми подивимося на Петра Порошенка, який на другому місці – це не ті результати, які він набрав під час президентської кампанії. На третьому місці – Юрій Бойко, в якого результати збільшилися порівняно з тими результатами, які він набрав під час президентської кампанії», – сказав Олексій Якубін.

Соціологи показали, як змінився рейтинг Зеленського за рікЧерез рік після обрання президентом Володимира Зеленського за нього знову готові проголосувати 42,6% українців.

Політолог наголосив, що результати соціологія вказують на декілька тенденцій. Зокрема те, що рейтинги політичних лідерів та політичних сил не збігаються.

«У «Слуги народу», як у політичної сили, рейтинг падає, але дуже цікавий нюанс: її падіння не збігається з падінням рейтингу президента. Тобто відбулася певна диверсифікація між президентом та його політичною силою. Другий нюанс пов’язаний із партією Порошенка – «Європейською солідарністю». По суті, Порошенко зараз зміг проковтнути декілька політичних сил, наприклад, «Голос». Тому що в «Голоса» рейтинг нижче, ніж у Шарія. Для «Європейської солідарності» – це показник того, що вона захопила правий фланг та їм вдалося консолідувати саме цього виборця», – зазначив Олексій Якубін.

Експерт підкреслив, що більш чітка картина щодо політичного ландшафту виявиться, коли пройде рік після парламентських виборів. Крім того, нині в Україні заплановані місцеві вибори, тому політичні вподобання проявлятимуться яскравіше.

«Третя політична сила, що набирає голосів зараз, – це «Опозиційна платформа». Мені здається, рано ще говорити про значну трансформацію політичного ландшафту», – підсумував Якубін.

Нагадаємо, дані опитування Центру Разумкова свідчать, що за Зеленського готові проголосувати 45,1%. 12,8% респондентів планують голосувати за Порошенка, 10,8% – за Бойка, 6% – за Смешка, 5,4% – за Тимошенко, 3,5% – за Гриценка, 2% – за Ляшка.

За рік після обрання президентом Володимира Зеленського за нього знову готові проголосувати 42,6% українців.

Раніше соціологи з'ясували, чи вплинув коронавірус на рейтинг Зеленського.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися: