Реформа прокуратури: як перезапустити атестацію і не втратити професіоналів

Читать на русском
Для того, щоб реформа проходила без порушень прав співробітників прокуратури необхідно внести зміни до законодавства і дати можливість працювати кваліфікованим кадрам.

Переатестацією в прокуратурі багато хто залишився незадоволеним, а частина прокурорів відновлюється на посадах через суди. Хоча спочатку намір скоротити штат органів прокуратури за допомогою тестування і перевірки на добропорядність було хорошою і правильною ідеєю. Що ж пішло не так, і як можна виправити ситуацію «Слово і діло» обговорило з юристом Олексієм Ничипоренко.

Однією з основних проблем реформи стало нове законодавство. На думку Олексія Ничипоренка, в першу чергу треба внести зміни в Закон «Про прокуратуру», прибравши норму про те, що прокурори, які не пройшли атестацію, можуть повернутися до органу тільки через рік.

«Цей «буферний» рік – безглуздий. Обласні та районні прокуратури потребують кадрів. Люди, які повернулися в регіони після провалу з Офісом генпрокурора, потрібні на місцях», – переконаний юрист.

Реформа прокуратури: чому звільнені прокурори успішно відновлюються через судУ прокуратурі давно назріла необхідність у масштабних змінах, у тому числі й скорочення штату, проте недосконала нормативна база нівелює велику реформу лише до зміни вивіски.

Також слід відрегулювати норму, що зобов'язує пройти практику в Академії прокуратури для тих, хто раніше працював в органах прокуратури (після впровадження нової редакції КПК).

«Прокурор, який підтримував обвинувачення в статтях, що передбачають довічне ув'язнення, не повинен сидіти в аудиторією зі студентами», – наполягає Ничипоренко.

Юрист вважає, що необхідно створити апеляційні комісії для перегляду рішень про непроходження співбесід, а також виробити єдині стандарти для перевірки прокурорів на доброчесність і дати можливість перездачі тестів співробітникам Генеральної прокуратури, оскільки на підготовку до них було виділено занадто мало часу (за 7 днів необхідно було опрацювати 6 тис запитань).

Що стосується призначення на керівні посади, необхідна зміна процедури, що передбачає можливість конкурсу – щоб кожен міг подати свою кандидатуру, а не призначатися генпрокурором. При цьому до комісій, які розглядатимуть кандидатури, повинні входити керівники тих напрямків, куди претендент подав документи.

«Також потрібна коренева реструктуризація Офісу генерального прокурора. Повинен використовуватися єдиний принцип розподілу проваджень в залежності від органу, який проводить досудове розслідування і розподіл завантаження на прокурора і керівників. І, безумовно, слід розібратися з зарплатами. Припинити нараховувати вищому керівництву Офісу зарплати, що не відповідні об’єму виконаних робіт», – переконаний Ничипоренко.

Крім того, юрист наполягає на тому, що потрібні зміни до законодавства в частині отримання відсотка від відшкодованих до бюджету коштів. Також час розібратися з системою електронного документообігу – не популярною частиною реформи серед генпрокурорів.

Раніше «Слово і діло» писало, чому звільнені після переатестації в Генпрокуратурі прокурори успішно відновлюються через суд.

Також ми детально розбиралися, які плюси і мінуси переатестації прокурорів, проведеної в рамках реформи прокуратури.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися:
АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО
Підпишіться на наш канал