Про що свідчить реакція української влади на авіакатастрофу в Ірані?

Читать на русском
Володимир Фесенкополітолог
Володимир Цибулькополітолог
Тарас Загороднійполіттехнолог

Зважаючи на величезну напругу у відносинах між Іраном і США, а також ризик військового конфлікту на Близькому Сході, реакція української влади на авіакатастрофу літака МАУ в Ірані зважена і правильна. Таку точку зору в коментарі «Слово і Діло» озвучив політолог, директор Центру політичних досліджень «Пента» Володимир Фесенко.

Володимир Фесенко зауважив, що Україні категорично не можна робити якихось гучних заяв, це було би безвідповідально.

«Гра на публіку може бути дуже небезпечною. Гучні поспішні заяви не сприятимуть розслідуванню катастрофи або, навпаки, можуть загострити ситуацію», – констатував Фесенко.

Політолог нагадав, що Нідерланди в перші дні після катастрофи МН17 нікого не звинувачували конкретно, не трималися чиєїсь сторони, а вимагали провести розслідування, якому тоді перешкоджала Росія.

Експерт звернув увагу, що Україна в цій ситуації також вимагає проведення розслідування, але не робить поспішних висновків, що правильно. Українським керівництвом вжито всіх необхідних заходів, додав він.

Також політолог позитивно оцінив той факт, що Іран допустив до розслідування українських експертів і представників Канади, США.

«Це буде міжнародне розслідування. Отже, Іран не зможе засекретити висновків розслідування», – підкреслив Фесенко.

При цьому політолог припустив, що розслідування авіакатастрофи не буде швидким. Він зазначив, що за досвідом подібні трагедії можуть розслідувати тривалі місяці.

«Наприклад, інформацію про те, що катастрофа МАУ – наслідок запуску іранської ракети, перевірити можна, але це не буде за кілька годин. Це складні експертизи. На швидкі висновки чекати не варто. Можливо, озвучать лише попередні підсумки найближчим часом, але не остаточні», – прокоментував Володимир Фесенко.

У коментарі порталу політолог Володимир Цибулько висловив іншу думку. Експерт зазначив, що українська влада тільки формально виконала свої обов’язки.

На думку політолога, з точки зору формальних процедур президент виконав свої функції. Зокрема, була проведена зустріч із рідними загиблих, здійснені розмови з президентом Ірану, прем'єр-міністрами Британії та Канади, відряджена українська експертна місія до Ірану.

Наймасштабніші авіакатастрофи світу за останні 40 роківЯкі країни помилково збивали ракетами пасажирські літаки, що сталося із польським бортом N1 та де найчастіше стаються авіакатастрофи через людський фактор або технічні несправності.

«Однак обережність і пауза, яку взяв Зеленський після того, як розвідки основних країн оприлюднили версії трагедії, а український лідер так і не висловився з приводу збитого літака МАУ, здаються дивними. По суті, основна версія вже була зрозуміла, розвідки багатьох країн підтвердили факт збиття українського літака», – прокоментував Володимир Цибулько.

На його думку, така поведінка президента України дивна і сприймається, як самоусунення. Політолог не виключив, що розмова з президентом Ірану була безрезультатною і деморалізувала Зеленського.

Експерт зауважив, що вже весь світ говорить про збиття літака МАУ, а українська влада відмовчується, боїться підтримати цю версію.

«Таке враження, що Зеленський самоусувається від виконання своїх зобов'язань», – поділився думками політолог.

У свою чергу, політтехнолог Тарас Загородній назвав правильною обережну позицію Зеленського щодо звинувачень Ірану.

Експерт висловив переконання, що Україні не варто влізати в суперечки між країнами. Він нагадав, що попередня влада втрутилася в американські вибори, що донині тягне за собою негативний шлейф.

За словами політтехнолога, у цій ситуації Україні слід дочекатися результатів розслідування.

«Пам'ятаю художній свист в ООН в 2003 році про «заводи хімічної зброї в Іраку під прикриттям наших «Кольчуг» (теж за даними розвідки). Нічого не знайшли. Але через істерики з «Кольчугами» Кучмі довелося похитнутися вбік Росії», – написав Тарас Загородній у Фейсбук.

Як повідомлялося, серед пасажирів українського літака Boeing-737, який зазнав аварії вранці 8 січня в Ірані, було майже три десятки дітей.

Що відомо про трагедію Boeing-737 – за посиланням.

Також «Слово і Діло» вирішило нагадати про найбільш резонансні авіакатастрофи у світовій історії за останні 40 років.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: