510 грн за дитину без автокрісла. Які заходи безпеки потрібно впровадити в Україні?

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

20 листопада набув чинності закон про штрафи за перевезення дітей без спеціальних крісел. Тепер водії, які не дотримуватимуться встановлених правил, отримають штраф у розмірі 30 неоподатковуваних мінімумів, тобто 510 гривень. При повторному порушенні штраф сягатиме 850 гривень. Штрафувати за те, що дитину перевозять у таксі без автокрісла, будуть водія, а не батьків або компанію перевізника. Тобто фінансова відповідальність ляже тільки на водія таксі, який взявся перевозити дітей, порушуючи при цьому правила дорожнього руху. У коментарі «Слово і Діло» гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко позитивно оцінив нові правила.

«У нас чомусь часто хочуть такі зарплати, як в Європі, але не хочуть платити такі податки, як в Європі», – зазначив експерт.

На думку Назаренка, якщо Україна обрала проєвропейський шлях, потрібно дотримуватися всіх європейських норм. Штрафи за перевезення дітей без автокрісла – одна з європейських практик.

Експерт звернув увагу, що розміри штрафу в Україні відрізняються від європейських. Наприклад, в Естонії сума становить 400 євро. На його думку, це нормальна ситуація з урахуванням доходів громадян.

«Для європейця з середньомісячною зарплатою в розмірі 4-5 тисяч євро штраф у сумі 400 євро – це 1/10 зарплати, а для українця, зарплата якого близько 5 тисяч гривень, 1/10 частина – це якраз 510 гривень», – додав Назаренко.

Говорячи про застосування норми для таксі, експерт вказав, що відповідальний за безпеку той, хто керує транспортним засобом.

На думку експерта, крім даних змін, також слід запровадити відеофіксацію порушень ПДР, що блокують навіть суди.

Назаренко також звернув увагу, що Україна – єдина країна, яка не має дорожньої поліції. Вгаслідок цього виникають ситуації, коли водії починають поводитися неадекватно.

Зменшіть швидкість: найнебезпечніші дороги державного значення в УкраїніВ Україні за минулий рік і перший квартал 2019-го сталося 185,3 тисячі ДТП, з них майже 5,5 тисяч – на дорогах державного значення.

Олег Назаренко розповів, що свого часу основи для зупинки авто, техогляд, транспортний збір і багато інших речей були скасовані у зв'язку з тим, що тоді ДАІ поводилося зухвало. На сьогодні стався перекіс: деякі водії поводяться дуже нахабно, зауважив співрозмовник.

«Складно уявити, щоб у США чи Польщі при зупинці авто і претензіях з боку поліції водій у відповідь дістав камеру і почав зйомку з криком: «Причина зупинки?». У США, якщо водій не поклав руки на кермо і не тримає їх в полі зору поліцейського, співробітник поліції має право стріляти. Потрібно створювати дорожню поліцію», – підсумував гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Також, на його думку, варто переглянути питання техогляду, але запроваджувати потрібно його певно не в тому корупційному вигляді, в якому був раніше.

За інформацією Міністерства охорони здоров'я України, використання дитячих крісел знижує смертність на 60%.

Раніше ми писали, які найнебезпечніші траси в Україні.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: