Будівництво Подільсько-Воскресенського моста в Києві: історія питання

Читать на русском

Мер Києва Віталій Кличко в травні пообіцяв, що до кінця 2020 року буде відкрито автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст. Наразі з мосту вже прибрали частину тимчасових опор арки, і має вигляд, що будівництво, дійсно, йде до завершення. Але тут не варто загадувати наперед, адже міст зводять уже багато років: будівництво то «заморожували», то відновлювали. Оскільки всі вже забули, як починався проєкт, «Слово і Діло» нагадає історію питання, а водночас і обіцянки політиків.

Важко повірити, але про необхідність побудувати міст заговорили ще у 80-ті. У 1986 році Рада міністрів УРСР затвердила це в генплані Києва на 1985-2005 роки. Через два роки було розроблено техніко-економічне обґрунтування мосту, а схвалив його в 1993 році вже Кабінет міністрів України. Згідно з планом довжина моста складе 7,04 км, а вартість (станом на 1993-й) – 40 млрд 701 млн куп. крб. Але найцікавіше, що побудувати його збиралися до 2002 року.

Підготовчі роботи для будівництва моста почали в 1996 році, витративши на це 4 млн грн. Через рік у моста почалися перші труднощі – через важке фінансове становище будівництво призупинили. Рішення про відновлення підготовчих роботи міська адміністрація ухвалила в 2003 році, з державного та місцевого бюджетів було виділено 2,6 млн грн.

У 2004 році був затверджений проєкт будівництва, станом на той рік міст коштував 5 млрд 66,1 млн грн. Наступні кілька років з державного та місцевого бюджетів на будівництво виділялося фінансування. У 2011 році вдалося здати в експлуатацію першу чергу моста, а також відкрити рух по Гаванському мосту і естакаду на Набережно-Хрещатицькій.

При цьому вартість будівництва зростала, в 2012 році згідно з перезатвердженим кошторисом вона склала вже 6 млрд 533 млн грн.

У 2016 році Київська міськадміністрація знову перезатвердила проєкт будівництва: змінилася його довжина: 10,17 км, «ціна питання» вже 11 млрд 251,2 млн грн, термін – до 2020 року. Пропускна спроможність мосту буде 60 тисяч автомобілів на добу, передбачено 6 смуг руху і дві колії метро.

Станом на минулий рік на міст з 2002-го виділили 5,7 млрд грн, а освоїли 4,5 млрд грн. Зараз міст готовий майже наполовину, чекаємо виконання обіцянки Кличком.

Але обіцянки щодо Подільсько-Воскресенського моста давав не тільки чинний столичний мер. Міський голова Києва Леонід Черновецький обіцяв, що до 2011 року на Троєщину через міст побудують метро. Схожу обіцянку, тільки з терміном 2012 року, давав заступник голови міської адміністрації Руслан Крамаренко. І Кличко теж обіцяв метро на Троєщину: у своїй передвиборчій програмі на пост мера запевняв, що будівництво триватиме 5 років (до 2019-го). Як ми знаємо, будівництво лінії метро в цей район зараз тільки на стадії обговорення.

Прем'єр-міністр Микола Азаров обіцяв, що Подільсько-Воскресенський міст почне функціонувати в кінці 2011 – на початку 2012 року. Голова КМДА Олександр Попов обіцяв запустити автомобільний рух мостом у другій половині 2013-го. Всі обіцянки провалені.

Раніше ми писали про те, які протистояння були між мерами Києва і президентами України.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: