Ціни на заправках: як зміниться вартість пального восени

Читать на русском
Дмитро Маруничспівголова Фонду енергетичних стратегій
Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»

Влітку ціни на пальне знизилися. В середньому за літо А-95 + подешевшав на 1,48 грн, автогаз — на 1,89 грн, а дизпаливо — 1,67 грн. Але чекати подальшого зниження цін не доводиться.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич.

За його словами, є ймовірність того, що на тлі обмежувальних заходів уряду і поступового зростання попиту ціни на пальне зростуть.

«По-перше, все залежатиме від того, чи буде уряд й надалі обмежувати імпорт дизпалива і зрідженого газу. Йдеться про додаткові мита. По-друге, на вартість впливатиме зміна світових цін. Поки що світові ціни є стабільними», — пояснив енергетик.

На його погляд, зараз немає підстав для різких коливань. Якщо влада втручатиметься в ринкову ситуацію, ціни на дизпаливо і зріджений газ зростатимуть, зауважив експерт.

Ціни на бензин: динаміка вартості пального для авто за останні п'ять роківБензин і дизельне паливо з 2014 до 2019 року подорожчали більш ніж удвічі, а газ іноді падаву ціні.

На думку фахівця, з огляду на те, що Зеленський декларував, що спробує знайти компроміс із РФ у всіх питаннях, можливо, влада не посилюватиме спецмита.

«Якщо компромісу не буде, вартість пального може зрости в межах 5-7 відсотків, що в літрі палива означає подорожчання в рамках 50 копійок-гривні», — уточнив енергетик.

Він також нагадав, що в липні на тлі побоювань через обмеження поставок трейдери завезли великі обсяги палива, але рано чи пізно запаси завершуються.

«Тому найдорожче пальне, яке прийде за складнішою логістикою, вплине на ринок восени. Це створює передумови для зростання цін на заправках», — констатував Дмитро Марунич.

Директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев зазначив, що вартість пального в РФ або в інших джерел однакова, відмінність лише у вартості транспортування.

«Різниця у вартості трубопровідних поставок і поставок залізницею: 3-4 відсотки. Морські поставки дорожче на 1-2 відсотки через необхідність перевантаження в портах плюс портові збори», — акцентував фахівець.

Кожен покупець шукає товар дешевше, щоб потім продати дорожче, додав він.

«Іноді навіть морські поставки більш вигідні, особливо якщо йдеться про прибережні регіони. При цьому УЗ може затримати партії на кілька декад, що навіть найвигідніше трубопровідне палтне робить дорожчим, ніж будь-яке інше»,— резюмував Геннадій Рябцев.

Нагадаємо, Україна з 1 серпня запровадила спеціальне мито на товари з Росії, які вилучатимуть незалежно від інших зборів.

Відзначимо, бензин і дизельне пальне з 2014 по 2019 рік подорожчали більш ніж удвічі.

Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років — на нашій інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: