Чому Філарет не може змиритися з ліквідацією УПЦ КП?

Читать на русском
Василь Моканполітолог

Відкату назад у питанні томосу вже не буде й бути не може. Це дискредитуватиме створення єдиної помісної церкви.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив кандидат політичних наук, керівний партнер Ukrainian Politconsulting Group Василь Мокан.

«Київський патріархат юридично та політично ліквідований після того, як ПЦУ отримала томос. Філарет не може змиритися з цим. Його амбіції зрозумілі, очевидно, був розрахунок на те, що ставши почесним патріархом, він отримає абсолютну владу, тобто стовідсоткове керівництво ПЦУ», – зазначив Мокан.

Однак сталося не так, як розраховував Філарет. Епіфаній не захотів ставати ручним керівником, грубо кажучи. ця ситуація демонструє конфлікт інтересів, додав він.

«Цей конфлікт інтересів проявляється в тому, що Філарет намагається залишити в орбіті свого управління власність, майно, яке мав у своїй структурі Київський патріархат», – пояснив експерт.

За його словами, наразі навіть юридично відбувається перехід як приходів, так і релігійних споруд, власності не лише Московського патріархату, але й Київського.

До яких церков ходять українці: як змінювалася релігійна прихильність населення останні п’ять роківБільшість українців ще не визначилися з питанням, хто міг би очолити помісну церкву в Україні, хоча 54 відсотки виступають за автокефалію.

«Мабуть, Філарет розуміє, що втрачає певний контроль. Зі статусом почесного патріарха він на процеси управління та користування власністю не впливає. Відповідно, ми стаємо свідками різноманітних заяв та протистоянь», – підкреслив фахівець.

Однак це деструктивно. Ба більше, месиджі, які закидає Філарет, використовуються російською пропагандою в ключі того, що томос не такий, а ідея помісної церкви неправильна, уточнив він.

«Для російської пропаганди РПЦ – це зайвий привід розкручувати цю тему. Проте відкату з томосом уже бути не може. КП не існує юридично, Мінкульт це підтвердив», – резюмував Василь Мокан.

Як відомо, почесний патріарх Філарет заявив, що томос Православної церкви України не такий, як у інших православних церков, а з обмеженнями, що стосуються самої території.

Раніше «Слово і Діло» простежило, як змінювалася релігійна самоідентифікація українців протягом 2013-2018 років.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...