Обіцянка кандидата: що заважає отримати відкрите небо з ЄС і чи впливає на це президент

Читать на русском
Богдан Долінцеексперт авіаційної галузі

За результатами першого туру найбільшу кількість голосів виборців отримали Володимир Зеленський і чинний президент Петро Порошенко. «Слово і Діло» вирішило проаналізувати програмні обіцянки кандидатів на посаду президента України. Сьогодні розглядаємо ініціативи Володимира Зеленського щодо зовнішньої політики країни. Зокрема, кандидат обіцяє приєднати Україну до Європейського авіаційного простору та підписати угоду про відкрите небо з ЄС.

Експерт авіаційної галузі Богдан Долінце підкреслив, що наразі ситуація залишається такою ж, як була в 2015 році, нічого не змінилося.

За його словами, з українського боку зроблено все необхідне. З боку ЄС необхідне концептуальне рішення спірного питання Гібралтару, через що Іспанія може заблокувати угоду про вихід Великої Британії зі складу ЄС. Останні кілька років обіцяють, що питання вирішиться, коли завершиться Brexit.

Експерт уточнив, що якщо претензії будуть зняті, інших перешкод, щоб підписати угоду, не буде. Поки Brexit не відбудеться, Україна як держава залишається заручником ситуації.

Зовнішня політика: що обіцяють Порошенко та ЗеленськийПетро Порошенко та Володимир Зеленський намір зберегти курс України на співробітництво з ЄС і НАТО.

«Або ж буде модель, яку свого часу пройшли Молдова та Грузія. Суть у тому, що між Великою Британією та Іспанією була досягнута згода на предмет того, що Гібралтар був виключений із цього договору. Відкрите небо не поширювалося на цю територію», – пояснив він.

Таке рішення Україна пропонувала, але в Іспанії та Великій Британії відбулися свої державні зміни й такий консенсус уже не влаштовував сторони, додав Долінце.

«Тому з точки зору реалізації цієї обіцянки кандидатом, вона взагалі жодним чином не залежить від України, від президента. Україна зі свого боку зробила все. Щойно буде можливість у ЄС запропонувати якийсь варіант вирішення або готовність запропонувати проект договору, то уповноважити міністра на те, щоб підписати документ, не проблема», – зазначив він.

За його словами, підписання такої угоди зніме обмеження в міждержавних договорах на кількість польотів до ЄС з українських аеропортів і так само з європейських аеропортів в Україну. Щодо значної кількості аеропортів обмеження зняли в зв'язку з укладенням відповідних міждержавних договорів, але залишаються аеропорти, для яких такі обмеження ще існують.

«Коли будуть зняті обмеження, будь-який авіаперевізник ЄС, а також українські авіаперевізники зможуть отримувати дозволи в необмеженій кількості. Відповідно, будь-яка кількість авіаперевізників зможе літати, необхідно буде отримувати слоти вже в аеропортах прибуття й вильоту», – підкреслив Долінце.

Крім того, цей договір дозволяє українським авіакомпаніям здійснювати польоти між аеропортами різних держав ЄС, додав він.

«Тобто українська авіакомпанія зможе вилітати з французького міста до німецького, але при цьому обмежена можливість польоту всередині держав ЄС», – наголосив фахівець.

При цьому європейські перевізники отримають трохи більше прав, вони зможуть здійснювати внутрішні перельоти всередині України між регіональними аеропортами. Також угода передбачає як зняття міждержавних обмежень, так і перехід до єдиної системи управління в авіаційній галузі, уточнив він.

За його словами, Україна вже з 2015 року почала процес впровадження європейських вимог і директив до законодавства.

«Хотілося б, звичайно, щоб процес відбувався швидше. Але є складнощі, зокрема з авіабудуванням. Не всі авіабудівні підприємства можуть так швидко перебудуватися. Хоча деякі документи вже впровадили. За період 2017-2018 років були впроваджені правила, які регламентують сертифікацію аеропортів, авіаційного персоналу, льотного в тому числі. Зараз готують правила для компаній, які займаються обслуговуванням в аеропортах, для наземного персоналу», – пояснив експерт.

На його думку, кроки, які Україна мала б зробити після підписання, в певному графіку вже реалізуються.

«Хоча є ще велика кількість документації з часів Радянського Союзу, й вона діє, на жаль. З нею також доведеться працювати. В кожному разі, це не перешкода. Єдиний камінь спотикання – питання Гібралтару та Brexit», – резюмував Богдан Долінце.

Раніше ми з'ясували, як Петро Порошенко та Володимир Зеленський бачать зовнішній курс України.

Також читайте, що з обіцяного Зеленським уже провалили чи виконали інші політики.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: