НСТУ оприлюднила список вимог до учасника Євробачення

Читать на русском
Під час планування виступів організатор шоу вимагає детального сценарію номеру кожного виконавця для планування зйомки, роботи режисерів, художників по світлу, планування всіх спецефектів, розкадрувань під час зйомки і забезпечення гарної телевізійної картинки.

Після скандалу, що стався з учасником, який мав представляти Україну на Євробаченні, а також звинувачень Національної громадської телекомпанії України в тому, що вона почала змінювати правила нацвідбору прямо в процесі конкурсу, «Суспільне мовлення» опублікувало список основних вимог, які висуваються до учасника Євробачення.

Відзначається, що договір не може бути оприлюднений повністю, тому що є конфіденційним документом. З цих же причин договір надається тільки переможцю. Про це повідомляє «Слово і Діло».

Але в зв'язку з великою кількістю питань, були опубліковані ті пункти, які безпосередньо стосуються обов'язків учасника.

Не допускати під час перебування на сцені та під час відеозйомки будь-яких висловлювань, жестів та інших дій, не передбачених сценарієм

Конкурс Євробачення це перш за все телевізійний проект, шоу, яке в прямому ефірі дивляться мільйони глядачів. Під час планування виступів організатор шоу вимагає детального сценарію номеру кожного виконавця для планування зйомки, роботи режисерів, художників по світлу, планування всіх спецефектів, розкадрувань під час зйомки і забезпечення гарної телевізійної картинки. Наприклад, «Заборона шпагату», який фігурує в публікаціях співачки Maruv - не більше ніж емоційне трактування типової вимоги Європейського Союзу мовників: попередньо узгодити зміст номеру, план виступу, рухів на сцені артиста. Це нормальна практика, з такими ж умовами на Євробаченні виступають всі артисти з усіх країн. Саме цей пункт дає можливість глядачам насолоджуватися якісним шоу світового рівня, а не дивитися змагання випадкових імпровізацій в прямому ефірі.

Брати участь у репетиціях, зйомках, телевізійних, радіопрограмах, промо-турах, прес-конференціях, інтерв'ю та інших заходах, визначених організатором

Більшість глядачів стежать за Євробаченням тільки під час півфіналів та фіналу конкурсу, проте графік охоплює ряд інших заходів, які відвідує преса і фанати конкурсу. Наприклад, прес-конференцію після першої репетиції на сцені Євробачення, інтерв'ю з представниками іноземних ЗМІ, церемонію червоної доріжки і відкриття Євробачення тощо. Участь у цих заходах обов'язкова і потрібна не тільки організаторам конкурсу, а й самому учаснику. Промотури, прес-конференції та інші заходи дають можливість заявити про себе в світі, привернути увагу і залучитися підтримкою нової аудиторії з різних країн.

Не проводити прес-конференцій і не давати інтерв'ю з підготовки та проведення Євробачення без попереднього узгодження

Цей пункт договору означає, що у артиста буде власний прес-секретар, який буде організовувати всю комунікацію з журналістами, щоб артист зміг сформувати собі найкращий імідж у засобах масової інформації.

Крім того, міжнародний конкурс Євробачення має власний план комунікації, за який відповідає міжнародна піар-команда в складі представників нинішньої країни-організатора та Європейського Союзу мовників. Всі публічні оголошення про хід підготовки до конкурсу і сам конкурс здійснюються цією командою за планом, а учасники конкурсу діють за погодженням із ними, адже це велика міжнародна інформаційна кампанія.

Не допускати будь-яких дій, висловлювань або проявів, які можуть мати політичний сенс або можуть бути використані в політичному аспекті

За правилами Європейського Союзу мовників конкурс Євробачення - аполітичний і має на меті консолідувати міжнародне співтовариство, об'єднувати мистецтвом, а не сіяти розбрат через політичні розбіжності. Цей пункт договору ще раз акцентує увагу учасника на правилах Європейського Союзу мовників.

У публічній частині правил, які опубліковані ЄСВ на офіційному сайті Євробачення, про це йдеться, зокрема, в пункті 2.6., де вказано: «Пісенний конкурс Євробачення є неполітичною подією. Всі мовники, які беруть участь в ньому, включаючи мовника-господаря конкурсу, повинні забезпечити виконання всіх необхідних кроків своїми делегаціями та командами для того, щоб переконатися, що Пісенний конкурс Євробачення ні в якому разі не буде політизованим».

Не допускати висловлювань, які можуть ставити під сумнів питання територіальної цілісності і безпеки України

Правила Європейського Союзу мовників такого зобов'язання не передбачають, його Суспільний Мовник додав до договору за власною ініціативою. Вважаємо цей пункт принциповим і надзвичайно важливим, адже представник України на Євробаченні - це не просто виконавець, а ще й представник нашої країни на міжнародній арені. Такий представник не має завдавати шкоди інтересам держави.

Не гастролювати на території Російської Федерації протягом періоду з дати підписання договору і ще 3 місяці після завершення конкурсу

Умова «Суспільного мовлення», яка не передбачено Європейським Союзом мовників, однак в цьому році увійшла до договору. Зараз законодавство України таких обмежень на гастролі в державі-агресора не передбачає, але Суспільне вважає, що така умова потрібна, адже є значні ризики політизації дій учасника.

Будь-які висловлювання та публічні дії артиста, в тому числі і концерти, можуть бути використані державою-агресором з метою пропаганди та ескалації агресії. Суспільне не може не враховувати цей факт, як і не може не приймати відповідних заходів, передбачивши зобов'язання в договорі.

Сам договір не передбачає, а під час переговорів Суспільний Мовник не озвучував ніяких вимог щодо політичних уподобань співачки або підтримки окремих політиків. Правилами ЄСВ прямо заборонено використовувати Євробачення для промотування будь-яких політичних поглядів. Про це також йдеться в пункті 2.6. Правил, де вказано наступне: «Повідомлення, які рекламують будь-яку організацію, установу, політичну чи іншу компанію, бренд, продукти або послуги, заборонені під час шоу, а також в будь-якому офіційному приміщенні і/або під час офіційних подій Пісенного конкурсу Євробачення».

Підготувати необхідні документи для в'їзду на територію країни проведення Євробачення

Цей пункт в цьому році має на увазі, що учаснику потрібен закордонний паспорт, про наявність якого потрібно самостійно подбати. Іноді для перевезення будь-яких об'єктів або цінностей на територію країни можуть бути потрібні й інші документи, наприклад, потрібно заповнити митну декларацію в аеропорту в разі ввезення особливо цінних речей.

Нести самостійно всі витрати, пов'язані із участю в Євробаченні

Пункт передбачає, що учасник самостійно оплачує своє проживання в готелі, переліт до країни проведення конкурсу та кошти, потрібні для організації його виступу.

На жаль, «Суспільне мовлення» не може дозволити собі профінансувати ці витрати. До нещодавнього часу наш партнер, телеканал СТБ, фінансово допомагав учасникам на добровільних засадах, проте в цьому році відмовився від такої допомоги. Учасники національного відбору заздалегідь знали про цю ситуацію.

Передати окремі права інтелектуальної власності на конкурсний твір і права на матеріали, які використовуються в зв'язку з Євробаченням

Стандартна вимога Європейського Союзу мовників, яку мають виконати всі учасники Євробачення. Для використання організаторами конкурсу пісні, її публічного сповіщення, трансляції або розміщення записи такі права просто необхідні. Крім того, Європейський Союз мовників випускає диск із усіма піснями Євробачення щороку, тому передача певних прав потрібна і для цього. Окремо необхідні права на інші матеріали, наприклад, на використання фотографій артиста або відео з його участю.

У Розділі 2 Правил конкурсу, опублікованих Європейським Союзом мовників, в пункті 2.4.3. мова йде про наступне: «...всі права на публічне сповіщення та інші права на шоу Пісенного конкурсу Євробачення належать виключно Європейського Союзу мовників, і централізовано управляються Союзом від імені всіх мовників-учасників». Для цього учасники мають надати Союзу окремі права кожен на свою пісню.

Сплатити штраф у разі порушення зобов'язань або нанесення шкоди

У разі порушення договору на учасника накладається штраф у розмірі 2 млн грн або відшкодування завданих збитків. Ми усвідомлюємо, що правила, невиконання яких не передбачає ніяких санкцій, як правило, не працюють, тому умова штрафу є необхідною, щоб учасник не порушував умов договору.

Така компенсація є адекватною і прийнятною, адже за порушення правил Євробачення перед Європейським Союзом мовників потім відповідатиме саме НГТУ і ця відповідальність також буде вимірюватися штрафами.

Раніше група, яка зайняла друге місце, відмовилася їхати на Євробачення-2019.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: