На дороги повернули радари: чи змусить це водіїв не порушувати ПДР

Читать на русском
Василь ВовкЕксперт з питань державної безпеки
Микола Хавронюкексперт з питань корупції

Якого б сектору це не стосовувалось, але якщо буде невідворотність покарання, лише тоді можливі відчутні зміни.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив експерт із питань державної безпеки Василь Вовк, оцінюючи аварійність на дорогах та повернення радарів.

«Добре, що будуть камери, фіксація, «листи щастя», але тільки якщо будуть невідворотно покарані порушники за злочин, це матиме значення. По-друге, потрібно підготувати законодавство. Камери мають бути сертифіковані, якість фіксації даних – час, день, рік», – зазначив Вовк.

Те, що радари будуть запроваджені, навіть сама заява про це, вже профілактично матиме вплив, додав експерт.

«Навіть якщо цей вплив буде на дуже маленьку частину водіїв, це вже добре. Вони боятимуться перевищувати швидкість», – уточнив він.

«Зараз важливо, щоб відповідальні органи все детально розписали: де саме встановлюються камери, де вони закуплені, з якою точністю фіксують порушення, куди потім передають дані, який сервісний центр їх опрацьовує, надсилає на диспетчерську базу, звідки надсилаються повідомлення водіям», – пояснив фахівець.

Те, що камери будуть, – уже добре, тому що водії замисляться, чи потрібні їм зараз додаткові проблеми, однак має бути комплексна система, підкреслив він.

«Ситуації з тими, кого часто називають «мажорами», з тими, хто не звик підкорюватися закону, потребують рішень. Вони, звичайно, не бояться нічого, для них ці радари значення не матимуть, але інші водії, скоріш за все, почнуть думаьти, й виїжджаючи на трасу, якийсь відсоток не перевищуватиме швидкість, розуміючи, що десь має бути камера», – наголосив експерт.

Тому від повернення радарів очікується більше позитиву, ніж негативу, додав він.

«Головне – уникнути такого, що закупили радари, витратили 50 мільйонів гривень, частину відмили й усе забули. Адже інколи реформування зводиться до цього», – констатував Василь Вовк.

Резонансні ДТП в Україні: які обіцянки політики дають щодо розслідуваньІгор Мосійчук, зокрема, вже пообіцяв контролювати розслідування за фактом наїзду на дитину в Києві.

Доктор юридичних наук, директор із наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк нагадав, що попередній досвід засвідчив, що ті радари, які були раніше, були нічим іншим, як можливістю отримати хабара, оскільки на радарі, якщо й фіксувалася швидкість, то водій не був впевнений, що це швидкість саме його авто.

«Не було впевненості, що нічого не підкрутили самі поліцейські. Довіри не було, а це головне», – підкреслив він.

Тому, на його думку, важливо, щоб радари були сертифіковані.

Крім того, за його словами, важливо, що після кожного фіксування на радарі, яке засвідчило перевищення швидкості, має бути обов’язково складений протокол щодо того, хто був за кермом, й зовсім не важливо, суддя це, депутат чи звичайний громадянин.

Як писало «Слово і Діло» раніше, в Україні за півроку сталося майже 70 тисяч ДТП.

До слова, ще в 2017 році міністр внутрішніх справ Арсен Аваков пообіцяв, що за півтора року після ухвалення закону про посилення відповідальності за порушення ПДР будуть встановлені 4 тисячі камер.

Які обіцянки політики дають щодо розслідувань резонансних ДТП – за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: