Подорожчання бензину: чи можливо контролювати ціни та в чому провина уряду

Читать на русском
Валентин Землянськийексперт з питань енергетики

На подорожчання бензину впливають курс і ціна нафтопродуктів на європейських ринках. Якщо ціна пішла вгору, плюс падіння на дві гривні долара дає подорожчання бензину. Уряд нічого не робить, що вже звично, хоча міг би.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний експерт із питань енергетики Валентин Землянський, оцінюючи ситуацію з подорожчанням бензину.

«У нас настільки вільний ринок, що можна лише мріяти. Держава могла б втрутитися в ситуацію. Наприклад, домовитися з трейдерами, поговорити про податкові пільги або скорочення акцизів. Або перевести акцизи, фіксувати в гривні, без прив'язки до євро. А в нас 200 євро на тонні», – зазначив Землянський.

Він підкреслив, що компетенція уряду – встановлення податків. Це внутрішня політика держави, в цій ситуації – на ринку нафтопродуктів.

Уряд має всі важелі, щоб зафіксувати ціну, стабілізувати ситуацію, додав експерт.

Як змінювалася ціна бензину за роки незалежності?«Слово і Діло» продовжує цикл публікацій про те, як змінювалися ціни на товари і послуги в Україні за часи незалежності щодо середньої зарплати в країні. Сьогодні оглянемо ціни на бензин.

«Можна відкотитися назад за податками за умови, що трейдери не будуть різко підвищувати ціни, й так само зіграти, наприклад, при падінні цін, коли падає попит, ціна на європейському ринку знижується, збільшується податкова складова й ніхто не втрачає при цьому – ані держава, ані трейдери, ані споживачі», – пояснив він.

Уряд цього не робить. Експертно-аналітична група не збирається вже дуже давно, уточнив фахівець.

Експерт нагадав, що раніше міністерством розроблявся коридор цін і давався якийсь маяк, від якого відштовхувалися. Споживач був спокійним, тому що розумів, що його чекає, й держава виконувала свою функцію. Зараз держава самоусунулася.

«АМКУ, який згодом почне говорити про змову на ринку, – це розмови на користь бідних, образно кажучи. Всі розслідування в нас, як правил,о нічим не закінчуються, навіть якщо виписаний штраф. Все тоне в судах. Це питання не правової сфери, а питання управління в державі, в тому числі ринком нафтопродуктів», – резюмував Валентин Землянський.

Динаміку цін на бензин за роки незалежності можна переглянути за посиланням.

Також раніше «Слово і Діло» проаналізувало сезонні коливання курсу гривні за останні 5 років.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: