Міністр інфраструктури України Володимир Омелян переконаний, що Росія навмисно використовує Кримський міст і свої військово-морські сили в Азовському морі, щоб відбити бажання у судновласників заходити в порти Маріуполя та Бердянська.
Про це він заявив в ефірі телеканала 112.ua, передає Слово і Діло.
За його словами, РФ хоче дестабілізувати ситуацію в Азовському регіоні в Україні, але, як вважає Омелян спільно з нашими партнерами в регіоні, які є учасниками коаліції проти Росії, їм не вдасться зробити це до кінця.
Він уточнив, що Бердянськ і Маріуполь відчувають певні проблеми у зв'язку з цим, тим не менше ситуація, в регіоні стабільна, порти працюють.
«Одночасно ми працюємо з нашими партнерами, щоб аналогічні санкції було вжито щодо російських чорноморських портів», - розповів він.
За словами міністра, наразі опрацьовують різні сценарії протидії Росії, аж до того, щоб обмежити входження в російські порти судів із європейської реєстрацією.
Міністр додав, що через дії Росії помітне зменшення на 10% входжень у порти Маріуполя і Бердянська.
«Це суттєва цифра, ми маємо збитки в сотні мільйонів гривень, але це прямі збитки. Якщо прорахуємо соціально-економічний ефект, якщо ми порахуємо збитки судновласників, які змушені через дії російської сторони простоювати перед проходом Керченської затоки або під час заходу в Азовське море, то ці збитки на порядки вище», - розповів він.
Омелян наголосив, що українська сторона підготувала інформацію щодо зупинення російською стороною суду і передає її європейським партнерам.
«Це збитки не конкретно України. Це збитки кожної конкретної держави ЄС, які перевозять вантажі через Маріуполь і Бердянськ. Тому що година такого простою судна – це декілька тисяч доларів. Російська сторона повинна буде компенсувати всі ці збитки. З Росією можна розмовляти або мовою зброї, або мовою санкцій. Іншої альтернативи немає, тому що ми бачимо, що ця країна повністю злетіла з котушок», - підкреслив він.
Ексклюзивне інтерв’ю Володимира Омеляна – читайте на порталі
Раніше, Георгій Тука заявив, що іноземні морські перевізники використовують низку прийомів, щоб виконувати контракти на доправлення товарів в анексований Крим.
Нагадаємо, США відмовляються визнати претензії Росії щодо Криму і закликали Москву припинити незаконну окупацію півострова.
Тим часом, Україна ініціює введення санкцій щодо 19 російських компаній і 22 фізичних осіб, пов'язаних з будівництвом Керченського моста.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»