На дороги України терміново повертають радари. Що засвідчила практика

Читать на русском
Денис Поповичжурналіст

Після серії смертельних ДТП, які сталися 20 липня, уряд вирішив із 27 липня повернути радари для контролю швидкості на дорогах.

Про це в ексклюзивному матеріалі «Згадати старе. Плюси та мінуси повернення радарів на дороги» для «Слова і Діла» розповів журналіст Денис Попович.

Після серії смертельних ДТП в Кабміні за підсумками наради заявили про тотальний контроль над діяльністю суб'єктів, що займаються пасажирським перевезеннями, й ухвалили рішення повернути контроль над дотриманням швидкісного режиму на українських дорогах, зазначив Попович.

Він нагадав, що контроль над дотриманням швидкісного режиму на дорогах практично припинився в 2015 році, після того, як держава спробувала провести реформи в цій сфері.

В Україні за півроку сталося майже 70 тисяч ДТПЧерез низку резонансних ДТП в Україні посилять контроль за пасажирськими перевезеннями. Зокрема, будуть нові штрафи.

Три роки тому набув чинності закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері гарантування безпеки дорожнього руху». Він передбачав запровадження системи автоматичної фото- та відеофіксації, в тому числі й перевищення швидкості, додав фахівець.

За його словами, система відповідала провідним європейським та світовим практикам і являла собою частину великої реформи правоохоронних органів, яка була запущена саме влітку 2015 року з початком роботи Нацполіції.

Журналіст нагадав, що тоді не вдалося запустити систему через брак грошей. За останніми висновками Рахункової палати, для закупівлі відповідного обладнання та введення його в експлуатацію необхідно понад 1 мільярд гривень.

«Якщо стара ДАІ контролювала швидкісний режим на дорогах хоча б навіть за допомогою горезвісних ручних радарів («фенів»), то нова поліція не здатна цього робити через нормативні й технічні обмеження. До речі, з цієї ж причини неможливо повною мірою проконтролювати зміни до ПДР, які передбачають зниження максимальної швидкості руху в населених пунктах із 60 до 50 кілометрів за годину», – уточнив Попович.

Він також звернув увагу, що саме перевищення швидкості найчастіше призводить до серйозних ДТП.

Експерт навів дані Нацполіції, згідно з якими в 2018 році було зареєстровано понад 68 тисяч ДТП, в яких постраждали 13 тисяч осіб і загинули 1237. У 35% випадків ДТП відбувалися саме через перевищення швидкості.

Тому контроль над водіями та притягнення їх до адміністративної відповідальності за порушення ПДР у нашій країні просто необхідні, підкреслив журналіст.

«Інша річ, як обійти закон про запровадження автоматичної фото- й відеофіксації, який мав поліпшити ситуацію, але в підсумку через нестачу коштів «підвісив» її в повітрі?», – наголосив він.

За його словами, теоретично автоматичну фото- та відеофіксацію можуть здійснювати вимірювачі швидкості, що дісталися у спадок від старої ДАІ: «Візир-2М» і TruCam. Ці прилади можна, наприклад, розмістити на тринозі, поставивши її біля патрульного автомобіля.

«Візир» був створений російськими фахівцями й діє за принципом радіолокації, а також здатен визначати швидкість транспортних засобів на відстані 400 метрів, констатував Попович.

Резонансні ДТП в Україні: які обіцянки політики дають щодо розслідуваньІгор Мосійчук, зокрема, вже пообіцяв контролювати розслідування за фактом наїзду на дитину в Києві.

Однак були й скандальні інциденти через помилки при визначенні швидкості автомобілів у щільному потоці. Бували випадки, коли транспортним засобам присвоювалася «чужа» швидкість, пояснив він.

Щодо TruCam, то він зроблений у США. Це досконала лазерна система, що діє на відстані 1200 метрів.

«Вона повністю позбавлена ​​перерахованих вище недоліків «Візира. Фіксуючи перевищення швидкості, TruCam позначає конкретний автомобіль лазерною міткою, а також за допомогою вбудованого GPS-приймача визначає його конкретні координати. TruCam може працювати й у складі радарного комплексу «Гарпун-К», забезпеченого системою, що дозволяє відразу ж передавати інформацію про порушника на найближчий поліцейський пост. Комплекси «Гарпун» можуть бути встановлені в спеціальних антивандальних ящиках уздовж швидкісних магістралей», – уточнив журналіст.

На його думку, повертаючись до практики «ДАІшника в кущах», влада фактично провалила запровадження системи автоматичної фото- та відеофіксації порушень ПДР.

«Це був дуже важливий етап реформи правоохоронних органів, який мав наблизити Україну до європейських норм», – резюмував Денис Попович.

Докладніше читайте в матеріалі «Згадати старе. Плюси та мінуси повернення радарів на дороги».

Хочете обговорити матеріал? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: