Заступник міністра регіонального розвитку Лев Парцхаладзе повідомив, що в Україні звузять ширину смуг руху на дорогах до європейських стандартів.
«Сьогодні в Україні ширина смуг руху на дорогах становить 3,5-3,75 метра залежно від їх призначення. Однак європейська практика показує, що дороги з меншою шириною смуги руху – близько 3-3,25 метра – підсвідомо спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю», – розповів чиновник.
За словами Парцхаладзе, зміни сприятимуть підвищенню безпеки дорожнього руху та зменшенню аварійності, збільшенню пропускної спроможності вулиць і зменшенню заторів, а також ефективному розвитку велосипедного руху й громадського транспорту за рахунок облаштування окремих смуг для них.
«Слово і Діло» розбиралось, як на нововведення відреагували в соціальних мережах.
«В принципі, рішення про звуження смуг для руху автотранспорту правильне. Вся Європа такими смугами користується. Просто там дисципліна водіння й дотримання інших правил зовсім інша. А уявити, що тепер почнеться на наших дорогах за нашого нехлюйства, матінко рідна», – написав журналіст Олександр Швець.
«Ось узагалі тричі за! По-перше, це зменшить загальну швидкість трафіку, а значить, кількість ДТП, які відбуваються через значне перевищення швидкості. По-друге, це не дозволить на трьохрядних дорогах традиційно їхати в чотири ряди. По-третє, щільність трафіку зменшить кількість шахістів. Шоправда, кількість дрібних ДТП збільшиться», – вважає Денис Гороховський.
«Лев Парцхаладзе, напевно, літає на вертольоті й не знає, що вибоїни та ями на українських дорогах підсвідомо змушують водіїв їхати з такими рухами, що європейські копи в нас кожного першого зупиняли б за підозрою в тяжкому зловживанні алкоголем. І що саме якістю наші дороги сильно відрізняються від доріг європейських. Також цьому неофіту-чиновнику, напевно, не відомо, що велика кількість аварій на наших дорогах відбувається саме через погану якість дорожнього покриття, і якщо звузити смуги, то ймовірність, що об'їжджати ями будуть сусідньою або зустрічною смугою, зросте в геометричній прогресії», – написала журналістка Ольга Лень.
«Не розумію обурення киян, які не перший рік їздять «звуженими» смугами руху на Володимирській і на Московському мосту, тим фактом, що влада вирішила звузити ширину смуг на інших дорогах країни. По-перше, поки це все лише гіпотетично (ми ж знаємо, як у нас все робиться й впроваджується). По-друге, краще б обурювалися відсутністю розмітки, освітлення, нормальної кількості знаків, з яких дощем не змиває світловідбивальні елементи тощо», – написала журналістка Тата Урбанська.
«Дороги, як в Європі, збудуйте. Наведіть лад зі знаками, розміткою, швидкісним режимом, «литовцями», велосипедистами без засобів захисту, освітленням доріг і пішохідних переходів, габаритний транспорт приберіть із міст, збудуйте окружні дороги й вимкніть популізм, а потім звужуйте дороги», – написала Катерина Рошук.
Нагадаємо, для капітального ремонту всіх доріг, що з'єднують населені пункти в Україні, необхідно виділити 2 трильйони гривень.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»