Hyperloop в Україні: чи варто чекати поїзда майбутнього?

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту

8 травня 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що планує в 2019 році збудувати тестову площадку для українського варіанту надшвидкісного потягу Hyperloop. 14 червня Міністерство інфраструктури України підписало з компанією Hyperloop Transportation Technologies меморандум про співпрацю у сфері впровадження цієї технології в Україні. При цьому у відомстві розраховують, що будівництво Hyperloop в Україні коштуватиме набагато дешевше, ніж зведення залізничних колій або авіасполучення.

Незалежний експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава вважає, що перспективи появи Hyperloop в Україні вкрай сумнівні.

«Це просто гарна декларація й підтримка піару. Не більше й не менше. Підписання меморандуму навіть не можна назвати маленьким просуванням із тієї простої причини, що якщо немає грошей на реалізацію проекту, а в меморандумі чітко зафіксовано, що грошей немає, то це просто папір із текстом», – підкреслив Кава.

Він уточнив, що те, про що розповідають у Мінінфраструктури щодо Hyperloop, навіть планом назвати не можна.

«План – це коли відомі терміни, кошти, зрозуміло, звідки їх можна отримати й що конкретно за них буде зроблено. У цій ситуації жодні терміни та джерела фінансування не відомі. І знайти інвесторів на цей проект також поки неможливо в зв'язку з тим, що немає технології. Hyperloop – це поки теорія, яка лише трохи випробувана. Поки цієї технології немає, говорити про вартість ніхто не буде», – пояснив експерт.

20 років тому розповідали про потяги на магнітній подушці, також обіцяли революцію в системі перевезень. Однак навіть на батьківщині – в Німеччині – жоден проект за цією технологією збудований не був, тому що вона виявилася дорогою й програвала звичайним високошвидкісним залізницям.

Аналогічна ситуація з Hyperloop, додав він.

За його словами, пропускна система в тому варіанті, який оголосили, дуже низька.

«Питання безпеки не вирішені. Немає відповіді, як змінюватимуться напрямки. Стрілок технологічно ще навіть немає», – акцентував фахівець.

На його переконання, поки ми чуємо лише заяви, абсолютно нічим не підкріплені.

Потрібно для початку почути, на які гроші це буде збудовано та в які терміни, а потім уже можна буде говорити далі, констатував Кава.

«Поки що це просто піар. Не піар – це коли уряд Ізраїлю оголошує тендер на будівництво рейсової системи між Хайфою та Назаретом. За рахунок держбюджету Ізраїлю це імплементується. Запустити мають у 2022-2023 році. Це реальний план. У нас уряд 10 років тому купив останню приміську електричку», – наголосив фахівець.

За його совами, ми досі не можемо навести лад з автобусними перевезеннями.

«Маючи європейські ціни на послуги, в нас африканський сервіс. При цьому нам говорять про мегатехнологічні речі, які коштують мільярди», – резюмував Олександр Кава.

У досьє міністра інфраструктури Володимира Омеляна 102 обіцянки, більшість з яких (70) – у процесі виконання. З повним переліком обіцянок можна ознайомитися за посиланням.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: