До Європи через Бескидський тунель: навіщо він потрібен і що дасть?

Читать на русском
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

Сьогодні, 24 травня, відбудеться запуск української частини V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить на території шести країн Європи. До слова, в Мінінфраструктури планували ввести в експлуатацію Бескидський тунель у другому кварталі. Як не дивно, цього разу вклалися в обіцяні терміни. Бескидський тунель є частиною Львівської залізниці й другим за довжиною після Лутугинського. Історичний тунель в одноколійному варіанті був збудований у 1886 році. В 2007 році в зв'язку з аварійним станом тунелю ухвалили рішення збудувати новий, який пройде за 22 метри від старого. Цей напрямок входить до програми 1520, відповідно до якої завдяки зусиллям консорціуму, створеного в 2008 році (залізничні адміністрації Австрії, Словаччини, України та Росії), заплановане будівництво колії 1520 до Відня (Австрія).

«Слово і Діло» вирішило з'ясувати, навіщо Україні Бескидський тунель, як він вплине на транзитний потенціал і що робити зі старим шляхом під горами.

Голова ради ГО «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов припустив, що старий шлях реконструюють і запустять.

Щодо новобудови, то, як пояснив експерт, Бескидський тунель збільшить пропускну спроможність залізниці до Європи.

«Тунель дасть можливість пропускати в напрямку Європи більше поїздів, відповідно, збільшиться кількість імпорту та експорту. Це додаткові транзитні можливості для нашої країни», – констатував він.

Пропускна здатність нового тунелю – до ста пар поїздів на добу, зазначив фахівець.

Однак потрібно розуміти, що УЗ, збудувавши Бескидський тунель, дає лише можливість, але все інше залежить уже від уряду, бізнесу та інших держав, додав він.

«Далі все залежить від держави – наскільки ефективно вона використовуватиме надані можливості», – підкреслив експерт.

За його словами, це лише один із напрямів.

«Це хороший проект, який довели до логічного завершення. Але важливим ще є питання, коли через нього підуть поїзди», – акцентував фахівець.

Відкрити й пропустити поїзд через готовий тунель – різні речі, уточнив він.

«За ідеєю, відкриття Бескидського тунелю мало дати змогу відразу пропускати пару поїзда. Наскільки ефективно працює Бескидський тунель, можна буде зрозуміти вже зовсім скоро за бізнесом», – резюмував Володимир Наумов.

За планами, новий міжнародний транспортний коридор (МТК) дозволить збільшити пропускну здатність залізниці для перевезення транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи більш ніж удвічі – із 47 до 100 поїздів на добу.

Нагадаємо, 7 лютого 2018 року Володимир Омелян заявив, що Бескидський тунель буде введений в експлуатацію в 2018 році.

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: