До Європи через Бескидський тунель: навіщо він потрібен і що дасть?

Читать на русском
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

Сьогодні, 24 травня, відбудеться запуск української частини V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить на території шести країн Європи. До слова, в Мінінфраструктури планували ввести в експлуатацію Бескидський тунель у другому кварталі. Як не дивно, цього разу вклалися в обіцяні терміни. Бескидський тунель є частиною Львівської залізниці й другим за довжиною після Лутугинського. Історичний тунель в одноколійному варіанті був збудований у 1886 році. В 2007 році в зв'язку з аварійним станом тунелю ухвалили рішення збудувати новий, який пройде за 22 метри від старого. Цей напрямок входить до програми 1520, відповідно до якої завдяки зусиллям консорціуму, створеного в 2008 році (залізничні адміністрації Австрії, Словаччини, України та Росії), заплановане будівництво колії 1520 до Відня (Австрія).

«Слово і Діло» вирішило з'ясувати, навіщо Україні Бескидський тунель, як він вплине на транзитний потенціал і що робити зі старим шляхом під горами.

Голова ради ГО «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов припустив, що старий шлях реконструюють і запустять.

Щодо новобудови, то, як пояснив експерт, Бескидський тунель збільшить пропускну спроможність залізниці до Європи.

«Тунель дасть можливість пропускати в напрямку Європи більше поїздів, відповідно, збільшиться кількість імпорту та експорту. Це додаткові транзитні можливості для нашої країни», – констатував він.

Пропускна здатність нового тунелю – до ста пар поїздів на добу, зазначив фахівець.

Володимир ОмелянМіністр інфраструктури України
Омелян планує до липня 2018 року ввести в експлуатацію Бескидський тунельСказано 26 квітня 2017 р.Статус обіцянки: Виконано

Однак потрібно розуміти, що УЗ, збудувавши Бескидський тунель, дає лише можливість, але все інше залежить уже від уряду, бізнесу та інших держав, додав він.

«Далі все залежить від держави – наскільки ефективно вона використовуватиме надані можливості», – підкреслив експерт.

За його словами, це лише один із напрямів.

«Це хороший проект, який довели до логічного завершення. Але важливим ще є питання, коли через нього підуть поїзди», – акцентував фахівець.

Відкрити й пропустити поїзд через готовий тунель – різні речі, уточнив він.

«За ідеєю, відкриття Бескидського тунелю мало дати змогу відразу пропускати пару поїзда. Наскільки ефективно працює Бескидський тунель, можна буде зрозуміти вже зовсім скоро за бізнесом», – резюмував Володимир Наумов.

За планами, новий міжнародний транспортний коридор (МТК) дозволить збільшити пропускну здатність залізниці для перевезення транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи більш ніж удвічі – із 47 до 100 поїздів на добу.

Нагадаємо, 7 лютого 2018 року Володимир Омелян заявив, що Бескидський тунель буде введений в експлуатацію в 2018 році.


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...