Квоти на імпорт пального: в чому сенс та якими можуть бути наслідки?

Читать на русском
Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»

Кожна складна проблема має просте, доступне для розуміння, але неправильне рішення. Є просте рішення – запровадження квот, але воно неправильне.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев, оцінюючи пропозиції щодо запровадження квот на імпорт палива.

«Існує правило в ЄС, суть якого в тому, що для забезпечення енергетичної незалежності країни необхідно, щоб кожного виду палива з кожної країни й за кожним напрямком поставлялося не більш ніж 30% від загальної кількості імпорту. При цьому, якщо підходити з цим європейським критерієм до імпорту нафтопродуктів в Україні, то ми побачимо, що з вироблених їз російської нафти нафтопродуктів нам завозиться три чверті», – зазначив Рябцев.

Ці нафтопродукти виробляються в Білорусі, самій РФ, Литві, Польщі, Румунії, однак сировиною є російська нафта, підкреслив енергетик.

«Це досить небезпечно. Але цей аргумент був використаний «Укртатнафтою» як привід для звернення до міжвідомчої комісії, яка працює при Мінекономрозвитку, з пропозицією запровадити квоти на імпорт для білоруських, польських, литовських нафтопродуктів», – додав експерт.

Він уточнив, що рішення було відхилене.

Як змінювалася ціна бензину за роки незалежності?«Слово і Діло» продовжує цикл публікацій про те, як змінювалися ціни на товари і послуги в Україні за часи незалежності щодо середньої зарплати в країні. Сьогодні оглянемо ціни на бензин.

За його словами, з геополітичної точки зору, звернення правильне, але з нюансами. Зокрема, присутній фактор монополіста, який хоче під виглядом енергетичної незалежності забезпечити собі безбідне життя.

«Це прямий шлях до підвищення цін. Запровадження будь-якого квотування призведе до відповідної реакції тих країн, проти яких воно проводиться. А втрати від цих санкцій можуть бути більшими, ніж від запровадження квот», – пояснив фахівець.

Експерт уточнив, що при цьому невідомо, скільки пального виробляється в Україні, адже компанії фактично не розкривають даних щодо обсягів власного виробництва, мотивуючи це законом про інформацію, тобто вважаючи, що це конфіденційна інформація.

«Ані Держстату, ані Міненерговугілля, ані Мінекономрозвитку такі дані компанії не передають», – наголосив він.

«Небезпека того, що РФ у будь-який момент може прикрутити краник, існує. Здійснивши політичний тиск на Білорусь, під будь-яким приводом РФ може змусити оголосити ембарго на поставки нафтопродуктів Україні. А в нас запасів палива мінімум. Можуть бути проблеми. Але квоти – це недоцільне рішення», – резюмував Геннадій Рябцев.

В Україні середня роздрібна вартість бензину А-95 зросла до 29,54 гривні за літр.

Як змінювалася в Україні ціна бензину за роки незалежності – в матеріалі за посиланням.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: