Чи покращить стан українських доріг дорожня децентралізація?

Читать на русском
Наталія ФорсюкДиректор Національного Секретаріату CoST в Україні

Враховуючи ремонти місцевих доріг і доріг місцевого значення за останні роки, які відбувалися під егідою служби автомобільних доріг в областях, то якість ремонту місцевих доріг значно нижча, дефекти з’являються дуже швидко, іноді дороги навіть здають із дефектами.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповіла Директор Національного секретаріату CoST в Україні Наталія Форсюк, оцінюючи ремонт доріг та дорожню децентралізацію в Україні.

«Зараз складно сказати, що ми отримаємо на практиці. Все залежатиме від голів ОДА. Дороги – це об’єкти інфраструктури, які фактично будуть обличчям очільника області. І вже саме ставлення голови ОДА до проведення ремонтних робіт позначиться на якості ремонту», – зазначила Форсюк.

Сніг зійшов разом з асфальтом: що пишуть у соцмережах про стан доріг в УкраїніСтан українських доріг наразі жахливий. Що про це пишуть у соцмережах – у добірці Слова і Діла.

Експерт уточнила, що в деяких областях, зокрема у Львівській та Закарпатській, місцева влада приділяє увагу дефектам, які були на дорогах, відремонтованих минулого року.

«Там уже можна сказати, що очікується тенденція до покращення», – додала вона.

«Багато залежить від обсягу фінансування, яке буде, тому що ми розуміємо, скільки дає Дорожній фонд у відсотках, але не розуміємо, скільки кожна область матиме в грошах. Наявність фінансування сильно впливатиме на якість ремонту доріг», – пояснила фахівець.

За її словами, 2017-й – перехідний рік, тому що деякі новостворені служби при облдержадміністраціях уже змогли залучити хороших фахівців, а деякі – лише в процесі.

«У подальшому Служба автомобільних доріг в областях тимчасово виконуватиме для них ці закупівлі, а самостійно області почнуть цим займатися вже з наступного року. Тобто цей рік перехідний. У тих областях, які зможуть сформувати хорошу команду, в яких голова зацікавлений у цьому, якість доріг покращиться», – підкреслила Форсюк.

В областях, які ще не мають фахівців, команди, все, ймовірно, залишиться як є, поки вони не знайдуть фахівців, які зможуть забезпечити якість, акцентувала вона.

«Мають бути інженери технічного нагляду, які здійснюватимуть постійний моніторинг протягом виконання ремонту доріг та їх здачі. Це залежить від кожної облдержадміністрації окремо – кого вони залучать, яким буде фінансування», – наголосила експерт.

На її переконання, дорожня децентралізація – прогресивний крок, і про це йшлося ще в 2011 році.

Де відремонтують дороги: обіцянки голів ОДА з приводу автошляхівУ той час, як уряд обіцяє системно підійти до ремонту та будівництва доріг в Україні, голови обладміністрацій не надто щедро роздають запевнення з цього приводу.

«Однак потрібно все ж таки врахувати, що 2018-й – лише перехідний рік. Реальні покращення в більшості областей, скоріше за все, будуть помітні вже наступного року. Цього року, можливо, будуть 4-5 прогресивних областей, які доведуть, що цим господарством можна керувати краще, ніж це відбувається зараз», – резюмувала Наталія Форсюк.

Нагадаємо, з 1 січня «Укравтодор» відповідає не за 170 тисяч кілометрів доріг, а за 50 тисяч. Інші 120 тисяч кілометрів доріг – під контролем місцевої влади.

Що пишуть у соцмережах про стан доріг в Україні – в нашому огляді.

Також «Слово і Діло» розбиралось, як голови обласних адміністрацій дбають про дороги.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: