З 10 серпня цього року, щоб оплатити парковку в Києві, водії зможуть користуватися лише паркоматами, смс і талонами на парковку, хоча ще в грудні 2009 року було затверджено постанову, згідно з якою паркувальники не мають права стягувати кошти за послугу паркування, а можуть лише контролювати процес оплати та надавати талони.
Про це в ексклюзивному матеріалі «На «паркувальному фронті» без змін. Чи вдасться реформувати українські парковки?» для «Слова і Діла» розповів політичний експерт Олександр Радчук.
«У столиці паркувальний бізнес набув грандіозних масштабів. На підтвердження цього обурені рішенням столичної влади зробити частину Подолу пішохідною паркувальники влаштували протест під КМДА. При цьому в КМДА назвали протествальників «рекетирами». Якщо всі розуміли ситуацію, то чому ж раніше було не ухвалити рішення про незаконність діяльності людей у синьо-помаранчевих жилетах?», – розмірковує Радчук.
Як підкреслив експерт, напевно, оцінивши масштаб іміджевих втрат на третьому році повноважень, команда Кличка вирішила змінити правила гри.
«Наприклад, на будь-якому талоні водія дві цифри: послуги за паркування та паркувальний збір у розмірі 25% від встановленої загальної суми за години парковки. Ці гроші безпосередньо отримує міський бюджет. Решта суми – значно більша, завдяки їй і оплачуються послуги «Київтранспарксервісу». Тобто комунальне підприємство, яке за будь-якого керівництва та будь-якої влади вже багато років не може вийти на прибутковість, залишається в грі. А значить, водії продовжать платити гроші за послуги, які не принесуть місту жодної користі», – пояснив політолог.
За словами фахівця, система розрахунків за парковку має стати прозорою та зрозумілою, а всі кошти мають потрапляти відразу до бюджету міста, а вже потім розподілятися на послуги «Київтранспарксервісу».
«Потрібно навести лад із самим контролем за сплату паркування», – уточнив експерт.
Він нагадав, що в червні у ВР уже був ухвалений у першому читанні законопроект, який має створити відповідний дієвий механізм невідворотності в притягненні до відповідальності водіїв, що паркуються не за правилами й не платять за парковку.
«У документі мають надати право фіксувати такі зловживання камерами фото- та відеофіксації, надати повноваження інспекторам із паркування виписувати квитанції про штрафи прямо на місці. Ну й, звичайно, самі штрафи за неналежну парковку або відсутність оплати за парковку прив'яжуть до розміру 1 години паркування в зазначеній зоні, збільшивши їх суму в 20 разів», – проаналізував ситуацію Олександр Радчук.
Докладніше – в матеріалі «На «паркувальному фронті» без змін. Чи вдасться реформувати українські парковки?».
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»