Конкурентна боротьба: як прихід Ryanair може змінити український ринок авіаперевезень

Читать на русском
Богдан Долінцеексперт авіаційної галузі

Є стратегія розвитку «Борисполя», затверджена Мінінфраструктури до 2019 року, де прописано, як розвивається аеропорт, з ким працює та в якому ключі. Крім того, МАУ та аеропорт самі говорили, що узгоджували свої стратегії розвитку, щоб бути максимально ефективними.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт авіаційної галузі Богдан Долінце, оцінюючи інформацію про те, що МАУ вимагає від Мінінфраструктури розірвати договір із Ryanair і хоче компенсації збитків.

«По лінії МАУ-Ryanair ситуація абсолютно зрозуміла. МАУ хоче утримати частку на ринку й розвиватися за власною моделлю. Вони хоч і ввели ще кілька літаків, але загалом їх близько 38. У Ryanair близько 500 літаків. Якщо брати за європейськими мірками, то це монополіст за кількістю літаків у Європі. Прибуток минулого року в них був півтора мільярда доларів, у той час як у МАУ – близько 15 мільйонів доларів», – констатував Долінце.

Очевидно, що якщо зайде Ryanair, то МАУ зі своїми обсягами робити буде нічого. Такий перевізник може підім'яти під себе весь ринок.

Він підкреслив, що авіакомпанія максимально зацікавлена не ділитися своїм ринком.

«Нікому не цікавий прихід одного перевізника, який приводитиме не нових пасажирів, а просто забиратиме пасажиропотік з уже наявних рейсів», – пояснив експерт.

«Ось якщо Ryanair приведе пасажирів, які в Україну ніколи не літали, на тих маршрутах, яких не було, то це буде вигідно всім сторонам. А якщо йти за стратегією «стати на наявні маршрути й забирати пасажирів», то в цьому, звичайно, ніхто не зацікавлений. У «Борисполя» прибуток ніяк не збільшиться, а наявні компанії зазнають збитків», – додав фахівець.

Літати доступно: авіакомпанії-лоукостери на ринку України«Слово і Діло» дослідило ринок лоукост-компаній на авіаційному ринку України й показало, які лоукостери вже літають з українських аеропортів.

На його думку, поки не до кінця зрозуміло, чим можуть завершитися переговори з Ryanair.

«Але й у Ryanair також уже розуміють, що якщо вони сюди спочатку прийшли як до «аборигенів», то зараз доведеться шукати інший варіант із менш жорсткою політикою», – проаналізував Богдан Долінце.   Нагадаємо, 17 липня міністр інфраструктури Володимир Омелян спрогнозував, що переговори з лоукостером завершаться за кілька тижнів.

Детально про авіариок і дешеві авіаперевезення «Слово і Діло» розповідало в матеріалі «Літати доступно. Авіакомпанії-лоукостери на ринку України».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: