РФ закрила свій повітряний простір на висоті ураження «Бука» за добу до трагедії МН17

Читать на русском
Росія ніяк не обмежувала польоти цивільних літаків у суміжному з Україною повітряному просторі, але менш ніж за добу до того, як Боїнг рейса МН17 був збитий, заборонила польоти на висоті нижче 16 кілометрів – приблизно така ж максимальна висота ураження в комплексу Бук.
фото: Reuters

Росія ніяк не обмежувала польоти цивільних літаків у суміжному з Україною повітряному просторі, але менш ніж за добу до того, як «Боїнг» рейса МН17 був збитий, заборонила польоти на висоті нижче 16 кілометрів – приблизно така ж максимальна висота ураження у комплексу «Бук».

Про це йдеться в публікації російського Forbes за звітом Радбезу Нідерландів за 2015 рік, повідомляє «Слово і Діло».

РФ заборонила польоти цивільних літаків над сусідніми з Україною територіями на висотах менше 16150 м у ніч із 16 на 17 липня 2014 року, хоча до цього не вдавалася до таких заходів. Висота в 16 км приблизно дорівнює максимальній висоті ураження із ЗРК «Бук».

За даними звіту, Україна запроваджувала заборони на польоти цивільних літаків над зоною АТО й сусідніми районами: спочатку заборона стосувалася висот нижче 1,5 км, з 6 до 30 червня 2014 року була запроваджена заборона на польоти нижче 8 км. 14 липня 2014 року транзитним цивільним літакам заборонили польоти над зоною бойових дій на висотах нижче 9,7 км.

Радбез Нідерландів звернувся до Росавіації за роз'ясненнями, чому РФ запровадила обмеження на польоти нижче певних висот у зоні відповідальності Ростовського зонального центру єдиної системи організації повітряного руху. У відповідь у Росії заявили, що обмеження запровадили для «узгодження обмежувальних заходів із прилеглим повітряним простором України», хоча жодного узгодження насправді не було – Україна заборонила польоти нижче 10 км, РФ – нижче 16 км.

При цьому на запит Нідерландів щодо такого конфлікту висот у Росії взагалі не відповіли. Таким чином, РФ не змогла пояснити, чому запровадила фактично повну заборону на польоти цивільних літаків саме 16 липня (всі авіалайнери літають нижче 16 км), хоча війна на Донбасі йшла вже кілька місяців.

Крім цього, диспетчер Ростовського центру не попередив пілотів рейсу МН17 про те, що вони вторгаються до закритого російського повітряного простору, причому російські диспетчери повністю проігнорували обмеження висоти польотів і спокійно обслуговували рейси 17 липня, які летіли через закритий повітряний простір – загалом за цей день там пролетіли приблизно 150 літаків.

Нагадаємо, 17 липня в МВС прокоментували можливість заочного суду над винними в катастрофі літака.

16 липня родичі жертв катастрофи провели протест біля посольства РФ у Гаазі.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: