Які підсумки роботи Балчуна в «Укрзалізниці»

Читать на русском
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

Ще до приходу Балчуна керівництво УЗ розробило плани розвитку державної монополії, але з цих пропозицій не було взято в роботу нічого, в тому числі програма щодо протидії корупції в держкомпанії.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів голова ради громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов, оцінюючи діяльність «Укрзалізниці» під керівництвом Войцеха Балчуна, контракт якого завершився 5 червня.

«Запущено низку нових поїздів і нових напрямків. Може, це і слід було б вважати досягненням, але потрібно враховувати той факт, що це суто операційна діяльність, яка апріорі повинна вестися», - підкреслив Наумов.

На його погляд, реформування УЗ і корпоратизація цієї держструктури залишилися на папері.

«Представлена стратегія реформування виглядає радше як концепція. Із 30 аркушів те, що можна назвати стратегією, займає не більше п'яти сторінок», - зазначив експерт.

«У підприємства зруйнована інфраструктура, рухомий склад зношений більш ніж на 90 відсотків, локомотиви – більш ніж на 95 відсотків. У такій ситуації з боку Балчуна показувати прибуток рівноцінно злочину. Якщо показано прибуток, значить, є не витрачені гроші. Куди вони не спрямовані? Капітальних ремонтів не проводили – при тому, що постановою Кабміну УЗ дозволено вкласти в капітальні інвестиції 16 мільярдів гривень, а вклали близько 1,7 мільярдів», - пояснює Наумов.

Як наголосив фахівець, по суті, Балчун дійсно виконує умови свого контракту.

Балчун повинен був показати прибуток УЗ. І він його показав. Якими витратами, методами і на шкоду чому – інше питання, яке повністю його не стосується.

При цьому, уточнив експерт, надії на нового керівника покладалися великі, тому що Балчун мав сильну підтримку Кабміну.

«Як можна було за такої підтримки не просто не зробити нічого позитивного, а ще й погіршити ситуацію? Адже цифри свідчать самі за себе. За минулі півроку проти 2016 року рівень безпеки залізничного транспорту знизився. Лише нещодавно була інформація, що пасажирський вагон зійшов з рейок на приміському сполученні. І такі дзвіночки дедалі частішають. Немає грамотного підходу до вирішення проблем на залізниці. Якщо за півроку порушень стільки, скільки за весь 2016 рік, то чи є сенс продовжувати контракт (із Балчуном)?», - проаналізував ситуацію на УЗ Володимир Наумов.

Омелян vs. Гройсман: хто більше наобіцяв «Укрзалізниці»?Конфлікт навколо ПАТ «Укрзалізниця» – одного з ключових транспортних державних підприємств – продовжує розгоратися, але чи має він ідеологічне підґрунтя, чи його причини знову криються в банальному перерозподілі влади?

За деякими даними, сьогодні уряд може розглянути питання відставки Войцеха Балчуна, на чому вже тривалий час наполягає керівник Мінінфраструктури Володимир Омелян.

Нагадаємо, рік тому сам Балчун заявляв, що «не знає, скільки часу займе реформа УЗ» оскільки рівень корупції в Україні є гігантським.

Про те, чи має конфлікт довкола ПАТ «Укрзалізниця» ідеологічне підґрунтя, «Слово і Діло» розповіло у матеріалі «Омелян vs. Гройсман. Хто більше наобіцяв «Укрзалізниці?»

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: