Штрафи і промілле: як каратимуть автомобілістів за кермування у нетверезому стані

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

На даний момент, якщо людину притягли до відповідальності за кермування в нетверезому стані, а судовий процес триває більше трьох місяців – адекватно покарати любителя випити за кермом не зможуть.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, аналізуючи ініціативу нардепів з БПП і НФ посилити адміністративне покарання за водіння в нетверезому вигляді.

«Виходить, що суддя може гратися з часом. Скажімо, хороший адвокат затягує процес. А корупція в наших судах відкриває великі можливості суддям знайти причини, з яких вони не зможуть розглянути справу протягом трьох місяців. Таким чином, той, хто катався п'яним за кермом, виходить безкарним», - розповідає фахівець.

Крім того, за його словами, суддя може виносити рішення за фактом водіння у п'яному вигляді як за незначне порушення.

Законопроект передбачає:

  • збільшення строків накладення адміністративного стягнення по справах, які розглядаються судами до шести місяців;

  • збільшення строків накладення адміністративного стягнення по справах у разі закриття кримінального провадження до шести місяців;

  • збільшення строку тимчасового вилучення посвідчення водія до шести місяців;

«У разі прийняття цих змін затягувати справи буде складніше, а суддя не зможе вирішити, що водіння в нетверезому стані – незначне порушення», - уточнив він.

ДТП в Україні: причини та покарання за порушення ПДР«Слово і Діло» вирішило проаналізувати причини ДТП в Україні та кількість жертв у їх результаті.

На його переконання, хвиля критики довкола цієї ініціативи невиправдана.

«Апелюють до того, що поліція і правоохоронні органи отримають інструмент для зловживань і зможуть фабрикувати справи, якщо людина, наприклад, увечері вживала алкоголь, а вранці сіла за кермо. Але якщо людина не пила, то як правоохоронці зможуть звинуватити її у водінні в нетверезому стані? Є ж право на незалежну експертизу. Реакція критиків нагадує, що «на злодієві шапка горить», - пояснює Назаренко.

«Інша справа, що, можливо, варто збільшити норму вживання алкоголю з 0,5 проміле. В ЄС дозволено 0,8 проміле. Нам можна підвищити цю норму, оскільки, якщо людина випила лише один келих вина або пива, реакція її не надто сповільнюється. Але якщо водій затриманий у нетверезому стані – потрібна не кримінальна відповідальність, а позбавлення водійських прав на все життя», - резюмував Олег Назаренко.

Найбільш поширені причини ДТП в Україні – в матеріалі «ДТП в Україні. Причини і покарання за порушення ПДР».

Докладно про нововведення в ПДР – у матеріалі «5 фундаментальних змін, які очікують українських автомобілістів вже 2017 року».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: