Україні не вдалосякомпенсувати витрати на проведення Євробачення.
Про це повідомляє «Слово і Діло», посилаючись на «Сьогодні».
Пісенний конкурс приніс бізнесу близько 500 млн грн доходів, повідомив директор Департаменту туризму КМДА Антон Тараненко. На підготовку до шоу Україна витратила більше: 455 млн грн було виділено з держбюджету, ще 200 млн грн — з бюджету Києва.
Витратна частина могла бути нижчою. У кошторис витрат увійшли 250 млн грн на підготовку дорожньої інфраструктури столиці. Більше за всіх від проведення Євробачення виграли готелі та хостели, які були заповнені приблизно на 80%.
За даними КМДА, на Євробачення приїхало близько 60 тисяч туристів, з них близько 20 тисяч іноземців. Закордонні гості в середньому витрачали в столиці 100-150 євро в день і за чотири дні залишили в Києві близько 12 млн євро (360 млн грн), розповів Тараненко. Внутрішні туристи залишали в місті приблизно по 800 грн в день і за ті ж чотири дні принесли Києву 128 млн грн.
В агентстві concert.ua, яке займалося продажем квитків на шоу, не розкривають квиткову виручку. Але дохід напевно виявився меншим від запланованого. Щоб продати всі квитки на обидва телевізійних півфінали, організаторам довелося влаштовувати масштабні розпродажі. На півфінальні концерти ціну квитків знизили на 80% — до 499 грн за місце. Не було ажіотажу й перед головним концертом. Джамала у своєму Facebook написала, що придбала для друзів чотири квитки на фінальне шоу за годину до його початку.
Отримати надприбутки не вдалося і власникам ресторанів. Заклади на Хрещатику та біля станції метро Лівобережна зафіксували падіння відвідуваності приблизно на 20%. Кияни намагалися уникати місць можливого масового скупчення людей, а внутрішніх туристів виявилося не так вже й багато.
Зростання пасажиропотоку в Борисполі виявилося лише трохи вище, ніж у звичайні дні. В період проведення Євробачення в головний аеропорт України щодня прилітало 27-28 тисяч туристів, розповідає генеральний директор аеропорту Павло Рябікін. Ця цифра на 2-3 тисячі перевищує середньостатистичний показник. «Великого ажіотажу ми не побачили», — зазначає Рябікін. А на травневі свята пасажиропотік в Борисполі традиційно збільшується незалежно від проведення конкурсу.
Вдалося заробити на пісенному шоу хіба що готельєрам. Приміром, завантаженість готелю Fairmont в період проведення Євробачення склала 60%, тоді як за аналогічний період минулого року — 15%, розповіла керуюча готелем Єлизавета Юрушева.
Зазначимо, що президент Росії Володимир Путін вважає, що в Києві не можуть впоратися з проведенням заходів рівня Євробачення, і відмова РФ від участі і трансляції конкурсу був правильним.
Нагадаємо, що 19 січня 2017 року міністр культури України Євген Нищук запевнив, що конкурс Євробачення принесе Україні прибуток і ті 15 мільйонів євро гарантованих державою в 2016 році повернуться вже у 2017 році подвійний або потрійний прибутком.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»