Е-декларації борців з корупцією: експерт оцінив скандальні поправки до закону

Валентин Гладкихполітичний експерт

В цілому потрібно поступово йти шляхом того, щоб всі громадяни заповнювали декларації про доходи. Рано чи пізно ми маємо до цього прийти.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політолог Валентин Гладких, аналізуючи критичну оцінку ухвалених змін до закону про е-декларування для громадянського суспільства.

«Безумовно, що ті ГО та їхні члени, які входять до якихось дорадчих органів, які беруть участь у роботі конкурсних комісій, повинні підпадати під дію закону, тому що потенційно вони можуть бути залучені до корупційних злочинів. Щодо загального декларування всіх ГО, які займаються антикорупційною діяльністю, але не причетні до ухвалення політико-правових рішень або кадрових призначень, це недоречно», - розмірковує Гладких.

Інша справа, зауважив він, що якраз антикорупційні організації мали б показувати приклад та бути локомотивом змін.

«Досить дивно, чому така реакція у непідкупних борців з корупцією. Можливо, це свідчення того, що й вони чогось таки побоюються, оскільки логічно було б, якби саме вони стали локомотивом загального декларування, виступили за прозорі й чесні стосунки та проти зарплат у «конвертах». Можливо, тоді б відкрилося, яка зарплата може бути у корумпованих держслужбовців, які заробляють 8 тисяч гривень у ВР, та у некорумпованих борців з корупцією, які отримують зарплату в євро», - підкреслив експерт.

Крім того, зараз фактично за російським досвідом намагаються підтягнути поняття «іноземного агента», що ускладнить процес заходження коштів в Україну.

Хто в Раді найбідніший? Нардепи з найскромнішими деклараціямиПоки суспільство обговорює декларації депутатів-мільйонерів, «Слово і Діло» вирішило дізнатися, хто в парламенті живе найбідніше.

«Всі ГО існують на донорські кошти. Звітують вони лише перед ними і ніким іншим. Донор задоволений — питань немає. Інша справа, що у вигляді донора можуть бути різні структури, зокрема зацікавлені у дестабілізації чи антидержавницькій діяльності України. Не варто недооцінювати того, що РФ, наприклад, може створити в США фонд, який в подальшому буде займатися якоюсь діяльністю в Україні та грати за іншу сторону», - переконаний політолог.

Проблема в тому, що не потрібно було все сукупно виписувати в один закон. Все це зараз наклалося на ті проблеми, які існують з НАЗК та електронним реєстром.

Це у свою чергу, уточнив Гладких, ставить питання про відповідність займаним посадам працівників НАЗК та їхню спроможність забезпечити виконання цього закону хоча б у тих обсягах, які потрібні щодо держслужбовців станом на сьогодні.

«Закон не вирішив жодної проблеми, але вже створив додаткові. Хоча це не означає, що ті проблеми, які він намагався вирішити, тепер можна забути», - резюмував Валентин Гладких.

Нагадаємо, перший етап е-декларування було завершено в жовтні минулого року. Хто з народних обранців задекларував найменші доходи та власність, «Слово і Діло» з'ясувало в матеріалі «Хто в Раді найбідніший? Нардепи з найскромнішими деклараціями».


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...