Експерт розповів, чи отримають українці компенсацію за відключення світла взимку

Читать на русском
Володимир Саприкінексперт у сфері енергетики

Зараз дійсно виникла ситуація, коли тарифи влада підвищити змогла, але при цьому рівень надання послуг залишила, як і раніше, низьким.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний експерт із питань енергетики Володимир Саприкін, аналізуючи постанову НКРЕКП, згідно з якою українці можуть отримати компенсацію за неякісні послуги з електропостачання.

«Спроба регулятора впровадити, на перший погляд, більш-менш цивілізовані правила гри навряд чи буде взагалі реалізована на практиці, а якщо це матиме місце, то в поодиноких випадках», – констатував експерт.

«Насамперед це пов'язано з тим механізмом, який дозволить повернути кошти споживачеві. В будь-якому разі постачальник завжди може спиратися на те, що проводяться планові відключення, форс-мажор, і для того, щоб виправдати неякісні умови надання послуг, є десяток причин. Довести, що це не так, позивач не зможе», – пояснює Саприкін.

Споживач нічого не зможе зробити, щоб змінити систему сфери ЖКП та домогтися для себе компенсації.

«З одного боку, складне становище з розрахунками, стоїть питання неплатежів, а з іншого – невдоволення населення, яке стрімко зростає. Складається враження, що скільки б людина працювала чи не працювала, вона нездатна вижити в таких умовах, оскільки мінімальні заробітні плати та пенсії не дозволяють забезпечити ті ж таки мінімальні потреби», – розмірковує експерт.

Тому, на його думку, уряд зараз вдається до популістичних кроків, щоб якось стримати невдоволення суспільства, але це аж ніяк не економічний реальний крок назустріч.

Нагадаємо, минулого тижня Кабмін запропонував українцям оформлювати розстрочку на оплату комунальних послуг.

При цьому ще влітку віце-прем'єр-міністр України Павло Розенко пообіцяв, що уряд ініціює перегляд розрахунку вартості електроенергії.


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.