Мита на імпорт: чи стане реально українцям купити вживаний автомобіль? Експерти

Андрій Новакекономіст

Звичайно, потрібно було скасовувати імпортні мита значно раніше, а в ідеалі взагалі не потрібно було запроваджувати їх у таких розмірах.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів голова Комітету економістів України Андрій Новак, аналізуючи інформацію про те, що Арсеній Яценюк доручив профільним відомствам підготувати проект закону про скасування мит на імпорт в Україну вживаних автомобілів.

«Саме через це мито автомобілі подорожчали настільки, що їх прибання стало неможливим для громадян», – наголосив економіст.

«Автомобільний ринок і без цього мита останні два роки падає з об'єктивних причин. Поки що в нас немає таких масштабів власного виробництва автомобілів, особливо за повним технологічним циклом. Мито на вживані автомобілі не суттєво впливало на власне виробництво, а в підсумку склалася ситуація, що ми не зробили великої користі своїм виробникам, але завдали великої шкоди мільйонам покупців вживаних автомобілів», – пояснює Новак.

Автомобілістам на замітку: 10 найгірших доріг у КиєвіПокриття українських доріг залишає бажати кращого. В Києві ситуація не сильно відрізняється від решти України.

Незалежний транспортний експерт, колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава припускає, що це скоріше популістський крок з боку уряду.

«Мита однозначно потрібно переглядати, але це рішення загубиться десь у владних кабінетах. Поки Яценюк намагається на цьому заробити політичні дивіденди. Для того, щоб боротися з цим, потрібно змінювати законодавство. Інших варіантів немає. Зараз це вигідно в першу чергу вітчизняним виробникам, які завдяки високим митам мають перевагу», – розповів Олександр Кава.

Додамо, що в Україні сьогодні акциз на вживані автомобілі більш ніж у 20 разів вищий, ніж на нові машини. В результаті вартість вживаного авто після офіційного розмитнення подвоюється.