Держбюджет не зазнає надзбитків через блокаду російських фур, але контрабанда може збільшитися в рази.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економіст, аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень Олександр Жолудь, аналізуючи інформацію про те, що акція з блокування проїзду вантажних автомобілів із російськими номерами вже стартувала в десяти регіонах України.
«З економічної точки зору, блокада фур – це мінус для обох сторін. За транзит іде плата, відповідно, ми втрачаємо, хоча, як завжди, країна-експортер/імпортер втрачає більше, ніж країна-транзитер», – зазначив економіст.
За його словами, ситуація зараз досить дивна та чимось нагадує кримську блокаду.
«З боку РФ було рішення про те, що вони закривають транзит українського транспорту. З цього питання після рішення РФ наш Кабмін мав би зібратися й або ухвалити рішення, або – ні, та пояснити, чому ні», – вважає аналітик.
На сьогодні знову маємо таку ж ситуацію: активісти блокують, а Кабмін самоусунувся та зробив вигляд, що нічого не знає.
Щодо збитків, то, як розповів експерт, вони будуть для нас не настільки глобальними.
«У нас основні транзитні доходи були й залишаються через транспортування трубопроводами, тобто нафта й газ, та залізничними шляхами. А ці канали відкриті», – констатував Жолудь.
Резюмуючи, експерт уточнив, що питання полягатиме в наступному: чи буде в нас контрабанда у надзвичайно великих обсягах?
Додамо, що міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що блокування на території України російських фур не порушує міжнародних угод.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»