Паливо – валютний товар, і тому валютна складова впливає на 90% його вартості.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн, аналізуючи можливість падіння цін на паливо на тлі зниження світових цін на нафту.
«Зниження цін може бути в межах 1 грн/л. Щодо бензину, то цей потенціал трохи більший, а щодо дизельного палива – десь у таких межах», – відразу уточнив фахівець.
За його словами, сьогодні всі бачать, що падають ціни на нафту, та обурюються, що не дешевшає паливо. Річ у тім, що з початку року в нас підвищилися податки на паливо.
«Зокрема, акцизний збір зріс на 13% та трохи зріс другий акциз – роздрібного обороту, який тепер буде фіксованим, й стягуються і великий, і маленький акцизи з кожного літра на заправках. Вони встановлені в євро. Ми бачимо в обмінних пунктах, що долар непомітно сягнув 25 гривень», – пояснив Сергій Куюн.
Між тим, він уточнив, що паливо є абсолютно валютним товаром і ми його не виробляємо. Ми забезпечені лише на 15% своїми ресурсами, а решта купується за валюту.
«Валюта є більш вагомим фактором, ніж падіння цін на нафту. Тому що сировинна складова – це близько 40% в ціні бензину, тоді як валютна – впливає на 90% вартості палива. Тому навіть зниження цін на нафту на 10% – ніщо порівняно зі зростанням валюти навіть на 1 гривню. Це вже буде набагато сильніше, ніж падіння цін на нафту», – проаналізував ситуацію фахівець.
«За рахунок чого знижувати ціну? Так, потенціал є, але він був би набагато вищим, якби не зростання податків і девальвація. Ці фактори ніхто не хоче помічати», – резюмував Сергій Куюн.
Як відомо, підвищення акцизів на бензин, дизпаливо та скраплений газ запроваджується на півроку, до 30 червня 2016 року, а для альтернативних видів палива – на постійній основі.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»