Експлуатацію доріг потрібно передати на аутсорсинг приватним компаніям – експерт

Читать на русском
Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Позиція міністерств, які хочуть передати структури обласним адміністраціям, не зовсім зрозуміла, тому що проблема опуститься на рівень нижче.

Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі платформи «РПР» Андрій Мартенс, аналізуючи інформацію про те, що урядовий комітет з питань розвитку інфраструктури та екологічної політики підтримав ліквідацію Державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України».

«Якщо говорити про «Автомобільні дороги України», то це підприємство своє вже віджило, тому що це фактично підструктура «Укравтодору». Логічніше, щоб послуги з експлуатації доріг були передані на аутсорсинг приватним компаніям. Перше, що необхідно зробити — провести приватизацію цієї структури. Але позиція міністерств, які хочуть передати структури обласним адміністраціям, не зовсім зрозуміла, бо ми опустимо проблему на рівень нижче. Проблема полягає в тому, що в «Укравтодор» поєднує функції підрядника та замовника. Замовник — «Укравтодор», а підрядник — «Автомобільні дороги України», — розповідає фахівець.

На його думку, якщо ми передаємо дороги до місцевого управління, замовником буде обласна адміністрація. Отримуємо конфлікт інтересів і корупційна складова.

«Потрібно провести приватизацію, але не на рівні облавтодору, а на рівні райавтодору. Тоді з'явиться конкуренція на території області, що зменшить вартість послуг і роботи. Щодо ліквідації «Укравтодору», то можна сто разів намагатися реформувати «Укравтодор», але зсередини цю систему зараз не поміняєш. Безумовно, його потрібно ліквідувати, а на зміну має прийти компактна адміністрація, що буде виконувати винятково функцію замовника», – пояснює Андрій Мартенс.

Відзначимо, що на початку квітня цього року міністр інфраструктури Андрій Пивоварський пообіцяв, що уряд проведе реорганізацію «Укравтодору». Всього в системі народного контролю «Слово і Діло» зафіксовано 27 обіцянок, більшість з яких (20) перебувають у процесі виконання. Лише в п'яти випадках міністр дотримав слова, що склало 19% рейтингу відповідальності.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: