Бюджет-2021: чи реалістичний прогноз закладає Мінфін

Читать на русском
Василь Юрчишин

Кабінет міністрів представив проєкт державного бюджету на 2021 рік і завтра, 15 вересня, повинен зареєструвати його в парламенті. Бюджет цей особливо цікавий тим, що, крім викликів, пов'язаних з національною безпекою, Україні потрібно ще боротися з коронавірусом і наслідками локдауну. Все це закладено у документі поряд з оптимістичним прогнозом щодо зростання економіки на рівні понад 4%. У коментарі «Слово і діло» директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин відзначив, що у бюджеті на наступний рік закладені нереалістичні макрофінансові прогнози й виконати зазначені пріоритети буде важко, оскільки умов для зростання економіки не з’явилося.

«Кошти виділяються з розрахунку макрофінансових показників і я не знаю, звідки і з яких міркувань у проєкті бюджету з’явилося зростання понад 4%. Це навіть важко уявити, якщо буде дуже низька база. Поки що я не бачу, за рахунок чого економіка почне відновлюватися, щоб це було помітно», – сказав Юрчишин.

Економіст звернув увагу наголосив, що пріоритети, які Міністерство фінансів представило у презентації, – це другорядне. Варто звернути увагу на макрофінансові показники, які закладаються в бюджет, додав він.

Стало відомо, скільки виділять з держбюджету на закупівлю вакцини від COVID-19Україна в 2021 році виділить з держбюджету 2,6 мільярда гривень на закупівлю вакцини від коронавірусу.

«Річ у тім, що тенденція до безробіття не припинилася, і промисловість була в депресії та залишається. Значні виклики через коронавірусом та структурні зміни залишаються. Отже, не зрозуміло, звідки всі зазначені пріоритети будуть фінансуватися. Тому говорити про пріоритети – це другорядне. По-перше, треба бути впевненими, що ці ресурси надійдуть і не будуть переглядатися щодо зменшення. По-друге, це доцільність використання, щоб не сталося так, як у нас це було з фондом з боротьби з коронавірусом», – пояснив Василь Юрчишин.

Також він зауважив відзначив, що навіть при тому, що Мінфін не виключає можливості перегляду макрофінансових показників, це змінить і структуру видатків у наступному році.

Нагадаємо, «Слово і діло» вивчило бюджетний процес в Україні за всю історію незалежності: коли ухвалювали головний кошторис, скільки змін вносили, які були витрати і доходи.

Також раніше ми писали, як ухвалювали держбюджет у 2000-2019 роках.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: