Експерт: закон Порошенко про судову реформу суперечить Конституції

Верховна Рада прийняла два законопроекти про судову реформу, при цьому прийняття законопроекту Президента порушило регламентну реєстрацію.

Про це в своєму Facebook повідомив «Слову і Ділу» експерт Реанімаційного пакету реформ Ярослав Юрчишин.

«Вдалося тимчасово мінімізувати можливість приватизації судової гілки влади, тобто її узалежнення від Адміністрації Президента. Верховна рада України прийняла за основу як законопроект, розроблений в АП, № 1656, так і розроблений громадськістю № 1497. З одного боку, виникає питання як це приймати за основу два документи на одну і ту саму тематику. Але є й плюси – є змога нівелювати негативи 1656 та посилити позитиви 1497», – пише Юрчишин.

За його словами, неадекватність рішення продиктовано бажанням влади діяти по-старому, не враховуючи думку громадськості та експертів. При цьому, протисли з порушенням регламенту реєстрацію 1656 як нового, а не альтернативного до вже зареєстрованого 1497, оскільки не міг Президент допустити, що не його ініціатива стала базовою.

Водночас, співкоординатор руху «Простір свободи» Тарас Шамайда пише у «Фейсбук» про те, що ситуація з суддівськими законопроектами однозначна.

«Порошенко і Гройсман демонстративно знущаються з судової реформи й регламенту. Ситуація дуже проста. По-перше, всупереч існуванню чудового розробленого фахівцями законопроекту 1497 про судову реформу, Президент вніс свій проект, який суперечить Конституції і ставить суд в залежність від Банкової. По-друге, всупереч закону апарат ВР зареєстрував цей проект не як альтернативний, а під новим номером 1656. Кожен, хто знається на законодавчій процедурі, зрозуміє, наскільки грубе це порушення і чим воно небезпечне. При цьому, замість повернути процедуру в законні рамки, прийняли за основу одразу два, по суті, альтернативних законопроекти. Такого безглуздя в історії ВР ще не було, тепер не ясно, до тексту якого проекту депутати мають вносити поправки», – пише Шамайда.

Читайте також: Нинішня влада не проведе реформи судоустрою — експерт

Зазначимо, що президентський проект закону регулює питання призначення суддів, їхньої переатестації, введення кваліфікаційних класів, регулює питання дисциплінарної відповідальності, збільшується кількість членів Вищої кваліфікаційної комісії.

При цьому, законопроект депутатів пропонує усунути Президента та ВР від процесу переведення, підвищення суддів, прибирається обов’язкова участь Президента у приведенні суддів до присяги. Проект запроваджує поступову ліквідацію системи господарських судів.