Наших міністрів теж пересадять на велосипеди?

Читать на русском

На фото - міністр фінансів Німеччини. Він їде на вибори президента країни в 2012 році. Пересадити міністрів на велосипеди вирішив і Кабінет Міністрів України. Там пропонують скоротити автопарки всіх центральних органів влади, в тому числі міністерств і відомств, до 1 (одного!) службового автомобіля. Верховна Рада вже проголосувала за скасування деяких пільг народним депутатам. Далі уряд планує заощадити на фінансуванні державних установ, і продати майже всі відомчі авто. Проте деякі експерти вважають, що державний орган не може обходитися лише однією автівкою.

Сьогодні реалізація задуму Кабміну все ще перебуває на стадії розробки. Мінфін готує роз’яснення процедури, за якою будуть продаватись надлишкові автомобілі. Також у відомстві готують перелік машин, які будуть реалізовані, пояснили нам в прес-службі Міністерства. Втім, міністр фінансів Олександр Шлапак вже встиг повідомити, що уряд готується розпродати близько 1500 автівок центральних органів влади.

В Державній міграційній службі доводять, що для нормальної роботи їхнього відомства одного автомобіля недостатньо. Центральний апарат Служби включає чотири офіси. Відповідно, на балансі міграційної служби - чотири автомобілі. Хоча всі адреси відомства знаходяться в центрі, однак автомобілями перевозяться документи, кореспонденція, платіжні доручення тощо. «Перевозити це в руках… не дай Бог щось зникне. Також автотранспорт потрібен для виїзду на зустрічі, іноді - для перевезення меблів, техніки тощо. Якщо прийдуть питати, чому ми використовуємо більше автомобілів, ніж встановлено лімітом, будемо роз’яснювати ситуацію», - пояснює директор Департаменту бухгалтерської служби та ресурсного забезпечення міграційної служби Вікторія Стус.

«Одного автомобіля для відомства однозначно недостатньо. Скоріше за все, це просто популістський крок, який не направлений на підвищення ефективності роботи державних органів. Відмовитися від перевезення документів, які не можна переслати в електронному вигляді, точно не вдасться.  Як альтернатива, можливий аутсорс – залучення водіїв з автомобілями. Але не має впевненості в тому, що це дозволить скоротити витрати, навпаки, може їх навіть збільшити», - пояснив голова Центру економічного та політичного аналізу, експерт в галузі транспорту Олександр Кава.

Згідно з поки що діючою Постановою Кабміну (Про встановлення ліміту легкових автомобілів, що обслуговують органи виконавчої влади), для кожної державної установи визначається свій максимум кількості автівок. Для центрального апарату міграційної служби цей ліміт становить п'ять легкових авто.

Для інших відомств секвестр автопарків проблеми не становитиме. «Ми повністю підтримуємо ініціативу уряду. На балансі реєстраційної служби перебуває два автомобілі, які, я так розумію, були придбані попередньою владою. Це авто представницького класу Volkswagen Phaeton та Mitsubishi Outlander. Більш дорогий Volkswagen ми передамо на продаж, а Mitsubishi залишимо», - говорить новопризначений голова Укрдержреєстру Ігор Алексєєв.

В Міністерстві інфраструктури доводять, що вони повністю відмовилися від автотранспорту раніше, і на балансі відомства не значиться жодного авто. Про це нам повідомила керівник прес-служби Мінінфраструктури Наталія Новікова. Її підтримує і експерт Кава: «Багато співробітників користуються своїми автомобілями. Держустанова, наприклад, може компенсувати співробітнику витрати на паливо, якщо він буде їздити в робочих справах, використовуючи власний автомобіль. В деяких країнах використовується такий підхід. Подібною практикою користуються і окремі українські компанії».

За повідомленням Мінфіну, надлишкові авто будуть продані на аукціонах, організацією яких займеться Фонд держмайна. В прес-службі Фонду нам повідомили, що поки жодна офіційна інформація про реалізацію автомобілів держорганів "до них не надходила".

Разом з тим, прибутки від продажу потриманого авто будуть значно нижчими, ніж ціна нового автомобіля. «Однозначно потримане авто коштуватиме дешевше нового, але, якщо оцінка буде проведена справедливо і він буде проданий за ринковою ціною, то жодної проблеми я в цьому не бачу», - вважає Олександр Кава. Він також додає, що правильним підходом буде, якщо наші чиновники, все-таки, відмовляться від дорогих автомобілів представницького класу. Якщо говорити про закупівлю службових авто, то це однозначно повинні бути машини економ-класу чи середнього класу. Щодо аукціонів, то їх ефективність буде залежати від того, скільки учасників будуть знати про конкурс, скільки учасників буде допущено до конкурсу. Результати аукціону повинні стати публічними для громадськості. Це буде хорошою гарантією того, що продаж не пройде за тіньовою схемою із заниженням вартості.

Питання скасування пільг та привілеїв посадовців було і залишається однією з найбільш повторюваних обіцянок новопризначеного прем’єр-міністра Арсенія Яценюка. Ще у вересні 2012 року Яценюк  повідомив, що план об'єднаної опозиції в бюджетній сфері передбачає ліквідацію так званих «непрофільних витрат». Передбачалося також скорочення автопарку держустанов. Одну зі старих обіцянок Яценюка уряд сьогодні і реалізує.

Крім того, нещодавно була реалізована обіцянка прем’єр-міністра щодо скасування депутатських пільг і привілеїв. Щоправда, лише через три роки. Обіцяв Арсеній Петрович скоротити витрати і на потреби Генпрокуратури та Конституційного Суду. Під пильним моніторингом «Слово і Діло» також залишається заява прем’єр-міністра про те, що всі члени Кабміну будуть літати виключно рейсовими літаками і в економ-класі. Про результати цих обіцянок ми повідомимо пізніше.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: