Справа «Повітряного експресу»: АП ВАКС завершила підготовку до розгляду скарги

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду закінчила підготовку до розгляду скарг на вирок колишньому директору державного підприємства «Повітряний експрес» Геннадію Дьяченку та керівнику ТОВ «Сапфір Фінанс» Івану Радику у справі про заволодіння коштами на проєкті «Повітряний експрес».

Про це йдеться в рішенні АП ВАКС від 18 липня, повідомляє «Слово і діло».

«Закінчити підготовку та призначити розгляд провадження за апеляційними скаргами обвинуваченого (Геннадія Дьяченка – ред.), захисника обвинуваченого - Гайдая Романа Петровича, захисника обвинуваченого (Івана Радика – ред.) - Мацули Мар'яна Богдановича на вирок Вищого антикорупційного суду від 19 травня 2022 року про обвинувачення (Івана Радика – ред.) та (Геннадія Дьяченка – ред.) у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, у відкритому судовому засіданні в приміщенні Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду на 09:30 в 28 липня 2022 року», – йдеться в рішенні.

Як відомо, ВАКС визнав винуватими і засудив до 11 років позбавлення волі ексдиректора ДП «Повітряний експрес» Дьяченка, до 10,5 років – директора «Сапфір Фінанс» Івана Радика. Також за вироком суду обвинувачених позбавлено права обіймати посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій на 3 роки з конфіскацією майна. До того ж, суд задовольнив два цивільні позови прокурора САП до обвинувачених в інтересах держпідприємства про відшкодування збитків на суми понад 35 млн грн та понад 81 млн грн. Їх заарештували в залі суду.

Нагадаємо, ексдиректору ДП «Повітряний експрес» Геннадію Дьяченку та керівнику ТОВ «Сапфір Фінанс» Івану Радику інкриміновано два епізоди заволодіння та розтрата у 2014 році 116 млн грн коштів державного підприємства. Ці гроші були отримані Україною за кредитним договором від Експортно-імпортного банку Китаю для будівництва залізничного пасажирського сполучення між аеропортом «Бориспіль» та Києвом.

За використані кошти держава мала отримати збудований Китайською машинобудівною корпорацію інфраструктурний об'єкт. Проте в результаті протиправної діяльності групи осіб проект фактично було припинено. Проект організації залізничного сполучення аеропорту «Бориспіль» із столицею в подальшому побудовано ПАТ «Укрзалізниця» вже за іншою програмою «Бориспільський експрес» за кошти державного бюджету.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО