Ціни на АЗС: чому паливо подешевшало та що буде далі

Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»

За останні два місяці в Україні ціни на паливо істотно знизилися, тільки автогаз за тиждень подешевшав на 40 копійок. Тенденція на зниження повинна зберегтися найближчим часом. Таку точку зору в коментарі «Слово і Діло» висловив директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.

Геннадій Рябцев пояснив, що зниженню цін на паливо послужили об'єктивні та суб'єктивні чинники. Серед останніх – неофіційне прохання президента України Володимира Зеленського.

Рябцев нагадав, що під час зустрічі з трейдерами було сказано, що трейдери могли б перевести знижку для лояльних клієнтів, розмір якої становить близько долара, за розрахунками ОПУ, на стели АЗС. Трейдери погодилися за умови, що держава поборе тіньовий сегмент ринку нафтопродуктів.

Енергетик звернув увагу, що впродовж січня сторони намагалися виконати обіцянки. Трейдери знизили ціни на понад 2,5 гривні за літр, а уряд зробив вигляд, що бореться з нелегальними АЗС. Спочатку заявляли про закриття 800 станцій, потім – 400, а зараз – 200. При цьому йшлося про те, що близько третини ринку перебуває в тіні, зазначив він.

За словами експерта, об'єктивна причина зниження цін на паливо полягає в тому, що нафтопродукти на кордоні зараз коштують набагато дешевше, ніж наприкінці минулого року. Крім того, курс гривні досить стабільний та не поспішає дешевшати, уточнив він.

Геннадій Рябцев серед об'єктивних причин також назвав теплу зиму.

«У східній Європі, Туреччині дизельне паливо, скраплений газ використовується як котельне паливо, тобто для генерації теплової енергії. Оскільки зима тепла, ті обсяги, на які розраховували виробники, не були викуплені. Отже, ціни для українських трейдерів виявилися нижчими, ніж вони самі очікували. Ресурсу виявилося більше, ніж потрібно», – роз'яснив фахівець.

Енергетик звернув увагу на те, що навіть скраплений газ дешевшає впродовж півтора місяця, як мінімум.

Директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» уточнив, що дані фактори сприяли тому, що в трейдерів були й об'єктивні підстави для того, щоб знижувати ціни на бензин і дизельне паливо.

«Що буде далі? Поки немає ніяких форс-мажорних обставин, які могли би погіршити ситуацію для автомобілістів», – резюмував директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.

Раніше ми писали, які заходи вживають в Україні, щоб уникнути дефіциту палива.

Динаміка вартості палива для авто за останні п'ять років – тут.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО