Вантаж російської нафти від компанії «Роснєфть», яка перебуває під санкціями США, після майже трьох місяців у дорозі прибув до берегів Китаю.
Про це повідомляє Bloomberg.
Китай скоротив обсяг поставок нафти з росії і збільшив імпорт з інших країнКитай за останній місяць змінив структуру імпорту нафти, суттєво наростивши постачання з інших країн та паралельно скоротивши імпорт із росії.
Танкер Fortis, що перевозив близько 700 тисяч барелів сирої нафти, став на якір біля порту Жичжао на східному узбережжі Китаю. Більшість імпортних терміналів цього порту перебувають у «чорному списку» США через торгівлю іранською нафтою.
Зазначається, що 11-тижнева подорож вантажу демонструє невизначеність, яку створили американські санкції для російського експорту нафти. Покупці намагаються мінімізувати ризики, пов’язані з посиленим наглядом Вашингтона, і обирають складні маршрути для доставки, включаючи перевалки та тимчасові зупинки у різних портах.
Вантаж спершу перевозився на танкері Ailana, який наприкінці вересня отримав близько 720 тисяч барелів із російського танкера в Усть-Лузі на Балтійському морі. Далі судно пройшло Середземне море, Суецький канал і прибуло до порту Мумбаї, де затрималося майже на два тижні. Після цього нафта була перевантажена на Fortis у відкритому морі.
Спершу танкер прямував у порт Кочі (Індія), потім змінив курс на Нінбо (Китай) і завершив подорож біля Йосу (Південна Корея) перед прибуттям до Жичжао.
За даними Bloomberg, зазвичай транспортування сирої нафти з російських західних портів до Китаю триває близько двох місяців. Ця партія «Роснафти» витратила на шлях майже на місяць більше через складний маршрут та заходи обережності.
Наразі невідомо, чи буде розвантажено танкер у Жичжао, оскільки власник та менеджер судна не відповіли на запити агентства.
Як відомо, 22 жовтня Міністерство фінансів США оголосило про новий пакет санкцій проти енергетичного сектора рф. Обмеження спрямовані на дві найбільші нафтові компанії країни – «Роснєфть» та «Лукойл», які фінансують військову машину Кремля.
Нагадаємо, напередодні ЗМІ повідомляли про те, що Китай за останній місяць змінив структуру імпорту нафти, суттєво наростивши постачання з інших країн та паралельно скоротивши імпорт із росії.
Проте як відомо, нещодавно російський завод з експорту зрідженого природного газу (ЗПГ) здійснив першу поставку до Китаю після того, як США ввели проти нього санкції у січні 2025 року, що свідчить про посилення енергетичної співпраці між Пекіном і Москвою.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».
Візуальна аналітика від редакції «Слово і діло» – у Telegram-каналі Pics&Maps.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»