З початку вторгнення в авіапарк рф надійшло вчетверо менше комерційних літаків, ніж у довоєнний рік

Читать на русском

За три з половиною роки великої війни росія зібрала 13 нових пасажирських літаків, при тому, що в 2021 році, за даними компанії ch-aviation, до авіаційного флоту країни-агресорки додали понад 50 лайнерів. Причиною такого спаду можна назвати західні санкції, які партнери України запровадили у відповідь на агресію Кремля, тим самим майже паралізувавши авіаційний сектор рф. Також російські конструктори істотно відстають від наміченого плану будівництва літаків, починаючи з 2022 року до 2025-го. «Слово і діло» вирішило подивитися, скільки та яких пасажирських літаків росія збудувала від початку вторгнення в Україну та скільки планувала.

З початку великої війни авіаційний флот росії не поповнився жодним західним лайнером. Власне будівництво літаків в рф також значно відстає від наміченого владою плану. Детальніше – на інфографіці.
Скільки літаків зібрала рф від початку вторгненняСлово і ділоЗображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)

Згідно з інформацією швейцарської компанії ch-aviation, яка надає дані та новини в галузі цивільної авіації, у 2021 році росія додала до авіаційного флоту 52 нових комерційних літаки. Понад половину – західних авіакомпаній:

  • 27 від європейської авіакомпанії Airbus;
  • 3 від американської авіакомпанії Boeing;
  • 22 літаки Sukhoi Superjet, побудовані в росії з використанням імпортних комплектуючих. Літаки використовують такі авіакомпанії, як «Аерофлот», S7, Red Wings, «росія» та «Уральські авіалінії».

З 2022 року до середини 2025-го, за даними The Moscow Times, в планах російського уряду було поповнити авіаційний флот на 108 пасажирських літаків. Однак, під впливом західних санкцій і на тлі третього року великої війни, станом на другий квартал 2025 року росія змогла додати в авіапарк всього 13 нових комерційних літаків, всі з яких зібрані в рф – 12 Sukhoi Superjet і один Ту-214.

Таким чином, можна підсумувати, що після того, як США та ЄС заборонили постачання в росію літаків і комплектуючих, а також зобов'язали лізингодавців повернути здані в лізинг літаки, рф власними силами змогла побудувати лише восьму від плану частину літаків, якими планувала поповнювати авіапарк.

Нагадаємо, у листопаді 2023 року російські ЗМІ писали про те, що через запроваджені санкції російська авіація втратила 76 пасажирських літаків.

У вересні 2024 року президент України Володимир Зеленський також підписав санкції проти російської авіації.

На інфографіці «Слово і діло» можна подивитися топ втрат російської авіації під час вторгнення в Україну, враховуючи вартість та значущість літаків.

Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: