Скільки людей перевозить УЗ у війну та яких збитків зазнає

Читать на русском

Попри війну, постійні обстріли інфраструктури й ризики для персоналу, «Укрзалізниця» демонструє сталу динаміку відновлення пасажирських перевезень. У 2024 році потягами скористались 65,7 млн осіб – на мільйон більше, ніж у 2023-му. Це вже другий рік зростання поспіль після провального 2022-го, коли через повномасштабне вторгнення обсяги перевезень впали до 57,4 млн пасажирів. Такого висновку дійшли аналітики «Слово і діло», спираючись на дані Держстату та УЗ.

Виживає під обстрілами, але працює в мінус. Пасажирські перевезення Укрзалізниці залишаються збитковими, хоч обсяги пасажирських перевезень потрохи зростають.
Обсяги пасажирських перевезень та прибуток УЗСлово і ДілоЗображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)

До вторгнення УЗ щороку перевозила понад 150 млн людей – у 2016–2019 роках середній показник становив 161 млн пасажирів. Падіння у 2020 році до 68,3 млн осіб пояснювалося пандемією, а в 2022-му – бойовими діями. Проте навіть у таких умовах залізниця залишалася головним способом евакуації – у 2022 році рейсами скористалися щонайменше 4 млн евакуйованих.

Водночас пасажирські перевезення залишаються збитковими. У 2024 році чистий фінансовий результат УЗ – збиток 2,71 млрд грн, хоча у 2023 прибуток становив 5 млрд грн. У перший рік пандемії збитки сягали майже 12 млрд грн. У перший рік повномасштабної війни – 9,6 млрд грн.

Головна причина збитковості – тарифи. В Україні пасажирські перевезення не покривають собівартості, тож їх субсидують за рахунок вантажних. Це дозволяє зберігати соціальну функцію УЗ, але створює постійне фінансове навантаження на компанію.

Попри це, українська залізниця регулярно запускає нові рейси, адаптує графіки під зміну фронту й оперативно відновлює ділянки після ударів. Поїзди курсують навіть у прифронтових регіонах – тоді як західні залізничні оператори іноді зупиняють рух через спеку або страйк машиністів.

Нагадаємо, наприкінці березня у роботі Укрзалізниці стався збій через масштабну кібератаку. Онлайн-продаж квитків на потяги не працював кілька днів, квитки продавали лише у касах.

В УЗ заявили, що витоку персональних даних пасажирів не сталося і не могло бути, а за атакою на сервіси стоїть росія.

А у вiвторок, 24 червня, російські війська атакували Дніпро. Внаслідок ударів було пошкоджено поїзд №52 Одеса–Запоріжжя. Постраждали пасажири.

Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: