Українці, незважаючи на повномасштабну війну, почали активніше купувати нові легкові автомобілі. У січні-квітні було куплено трохи більше 20 тисяч авто з нульовим пробігом, що на третину більше ніж за аналогічний період 2023 року. «Слово і діло» поцікавилося, скільки нових автомобілів українці купували до та після початку війни та які марки були найпопулярнішими.
У 2012 році українці купили 237,6 тисяч нових автомобілів, у 2013-му попит трохи впав (на 10,2%) – до 213,3 тисяч. Серед найпопулярніших марок у ті два роки були Hyundai, ЗАЗ та КIA. У 2012 попитом також користувалися ВАЗ і Volkswagen, а в 2013 – Geely і Toyota.
Після початку війни у 2014 році попит на нові автомобілі впав у два рази – за рік українці купили лише 97 тисяч легковиків. Це пов'язано не лише з економічними причинами, а й з окупацією Криму та частини Донбасу. Найпопулярнішими залишалися Toyota, Geely, ЗАЗ, Hyundai та Volkswagen.
У 2015 році кількість куплених нових автомобілів скоротилася ще вдвічі – до 46,5 тисяч. Найчастіше, окрім, Toyota та ЗАЗ, українці купували Renault, Nissan та Ford.
Протягом 2016 року українці купили 65,6 тисяч нових легкових автомобілів (+40,9%) – переважно Toyota, Renault, Volkswagen, КIA та Skoda.
Попит на нові автомобілі у 2017 та 2018 роках був приблизно на одному рівні – українці купили 82,2 тисячі та 81,9 тисяч машин відповідно. Серед найпопулярніших марок були Toyota, Renault, Volkswagen, KIA, Skoda та Nissan.
У 2019 році було куплено 88,4 тисяч нових автомобілів (+8%), в 2020-му – 85,5 тисяч (-3,4%).
Різко попит на нові автомобілі зріс у 2021 році: українці купили 103,3 тисячі легковиків (+20,8%). Популярними марками були Toyota, Renault, КIA, Skoda та Nissan.
Після початку повномасштабної війни українці купили втричі менше нових автомобілів – 37,9 тисячі (-63,3%) у 2022 році. У топ-5 найпопулярніших марок увійшли Toyota, Renault, Skoda, Hyundai та Volkswagen.
Минулого року українці купили 60,9 тисяч нових автомобілів (+60,6%). Цікаво, що окрім Toyota, Renault, Volkswagen та Skoda до п'ятірки найпопулярніших марок увійшла німецька BMW – це вперше за той період, що ми розглядаємо.
Нагадаємо, в Україні зміняться правила обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобілів. Докладніше – на інфографіці «Слово і діло».
Також «Слово і діло» писало про військово-транспортний обов'язок, передбачений у новому законі про мобілізацію.
З інфографік можна дізнатися, які автомобілі задекларували глави ОВА та голови апеляційних судів.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»