Реформа автострахування: які зміни чекають на власників машин

Читать на русском

В Україні зміняться правила обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобілів. Так, страхові суми буде поетапно збільшено до європейського рівня, розшириться застосування європротоколу. Відповідний євроінтеграційний законопроєкт Верховна рада ухвалила 21 травня. Що зміниться для автомобілістів – на інфографіці «Слово і діло».

Чинний закон «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» набрав чинності майже 20 років тому, і як зазначають у Раді, вже не відповідають сучасним реаліям ринку страхування та не відповідає вимогам директив Європарламенту та Ради ЄС.

На даний момент ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю, становить 320 тис. гривень на одного потерпілого, незалежно від їхньої кількості. Шкода, заподіяна майну, оцінюється у 160 тис. гривень на одного потерпілого (але не більше 800 тис. гривень на одну страхову подію).

Новий закон протягом двох років після набуття чинності поетапно збільшить ці суми. Шкода, завдана життю та здоров'ю потерпілих, оцінюватиметься в один мільйон на одного потерпілого та 20 млн гривень на один страховий випадок. А шкода майну постраждалих – 2 млн гривень на один страховий випадок.

Крім того, ці суми будуть ще підвищені протягом чотирьох років після вступу України до Євросоюзу: за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих – до 52 млн гривень на одну особу та 258 млн на один страховий випадок; за шкоду, заподіяну майну потерпілих – до 52 млн гривень на один страховий випадок.

Закон запроваджує пряме врегулювання ДТП, якщо пошкоджено лише автомобіль – потерпілий зможе звертатися за страховою виплатою до свого страховика, навіть якщо винуватця не застраховано.

Також буде розширено застосування європротоколу: оформити заяву про страхове відшкодування за ДТП можна буде без участі поліції.

Гарантійні виплати потерпілим особам за страховиків-банкрутів виплачуватимуть швидше – до 90 днів.

Крім цього, закон передбачає зменшення терміну розгляду заяви про страхову виплату з 90 до 60 днів із дня подання.

Передбачено поступову відмову від укладання договорів автострахування у паперовій формі та перехід виключно до електронної форми.

Нагадаємо, з інфографіки можна дізнатися, скільки людей загинули та травмувалися у ДТП на українських дорогах за десять років.

Також «Слово і діло» писало про військово-транспортний обов'язок, передбачений у новому законі про мобілізацію.

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: