Член наглядової ради «Укрзалізниці» подав у відставку

Читать на русском
Член наглядової ради Укрзалізниці, шведський економіст, старший науковий співробітник Atlantic Council  Андерс Аслунд подав у відставку.
Фото Гордон

Член наглядової ради «Укрзалізниці», шведський економіст, старший науковий співробітник Atlantic Council Андерс Аслунд подав у відставку.

Про це повідомив у Facebook колишній міністр фінансів Олександр Данилюк.

«Андерс Аслунд чітко і зрозуміло пояснив свою позицію, яку я повністю поділяю. Основна причина – держава не створює умов для залучення професіоналів до наглядових рад. Корпоративне управління в державних компаніях, зокрема, критикується в контексті парадигми «зовнішнього управляння», яка нав’язується проросійськими медіа», - написав колишній міністр.

Данилюк наголосив на тому, що Україна зацікавлена, аби державними підприємствами керували найкращі спеціалісти.

«Укрзалізниця» у фактах і цифрахУЗ невдовзі має отримати нового очільника. В якому стані Укрзалізниця та чи вдасться йому виправити ситуацію на краще?

«Якщо вони є в Україні – добре. Якщо ні – залучаємо із закордону. І за це потрібно платити. Поглянемо на УЗ. Обороти компанії 90 млрд гривень. Багато років УЗ була символом корупції. Якщо наївно припустити, що крадеться 1% від доходів (хоча масштаби значно вище), то сума втрат буде близько мільярда гривень – а це в більш ніж десять разів вище фонду оплати праці наглядової ради компанії. Тому для наших платників податків професійна наглядова рада обходиться в рази дешевше, аніж дешева та ручна. Ще раз поясню позицію щодо зобов’язання декларування активів та необхідності страхування для членів наглядових рад», - зазначив Данилюк.

Він зазначив, що в жодній країні іноземці в наглядових радах не мають подавати декларації, крім України, бо в бізнесі це не прийнятно.

«А за «щастя» працювати в Україні від них вимагають вивалити в публічний доступ всі свої дані по всіх своїх активах і нести кримінальну відповідальність за помилки. І це все щоб «не крали». У розвинутих країнах саме репутація є запобіжником для корупції в деклараціях. А ми намагаємося і тут застосовувати своє викривлене мірило. Щодо страховки… Державі як власнику необхідно, щоб наглядова рада ухвалювала рішення, керуючись тим, що є найкращим для розвитку компанії та використовувати на 100% свої знання», - повідомив ексміністр.

«Реформа втрачає сенс, якщо держава не буде залучати до наглядових рад людей із профільними знаннями та бездоганною репутацією. Саме такі люди потрібні, саме за таких виправдано платити гроші платників податків, і саме за таких необхідно конкурувати, пропонуючи їм найкращі умови роботи. Питання, порушені Андерсом Аслундом, дуже актуальні. На них потрібно негайно реагувати», - підсумував колишній член Кабміну.

Раніше «Укрзалізниця» відновила роботу онлайн-сервісу з продажу залізничних квитків.

Також нагадаємо, «Укрзалізниця» продовжила маршрут «Столичного експреса».

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: