Ваговий контроль на дорогах: як працює і які штрафи передбачені за перевантаження

Читать на русском

Місяць тому президент Володимир Зеленський записав яскраве відеозвернення до далекобійників, які в одній з груп в Вайбері обговорювали, як можна обійти перевантаження автомобілів на дорогах. «Ви, хлопці, засранці. Ми тут хочемо щось хороше зробити для країни, допомагати ви не можете, не здатні, так хоч трохи не заважайте», – сказав Зеленський і доручив правоохоронцям забезпечити контроль над перевантаженими фурами. Боротьба з цим явищем почалася, звичайно, задовго до Зеленського: зараз в 7 областях України вже працюють пункти вагового контролю, до кінця року планується запустити 54 комплекси «зважування в дії». «Слово і діло» розібралося, як вони працюють, а також які штрафи передбачені за перевантажений автомобіль.

Дороги в Україні в сумному стані і через перевантажені автомобілі руйнуються за один-два сезони. Якщо фура перевантажена на 25%, то руйнівний вплив на дорогу збільшується в три рази і дорівнює руху 70,5 тисяч автомобілів. В цілому з перевантаженням їздять 40% фур.

З 22 червня до 24 липня в результаті габаритно-вагового контролю було складено 2,7 тисячі актів, перевірили 147,7 тисяч автомобілів, сума штрафів склала 21,3 млн грн.

Щоб перевантажені фури не «вбили» дороги зовсім в Україні зараз працюють декілька комплексів автоматичного габаритно-вагового контролю («зважування в дії»). Поки їх тільки шість, і вони розміщені на ключових в'їздах до Києва. До кінця року планують встановити 54 комплекси по всій Україні. Суть системи в тому, що вона зважує фуру на встановлених під асфальтом майданчиках для динамічного зважування на швидкості від 10 до 140 км/год. Також система передбачає фотофіксацію номерного знаку визначення швидкості, все це обробляється в центрі даних.

За перевантаження автомобіля в Україні можуть оштрафувати від 8,5 до 34 тис. грн в залежності від того, наскільки вага більше дозволеної.

Нагадаємо, у вересні 2019-го Верховна рада ухвалила закон щодо здійснення габаритно-вагового контролю, який має посилити моніторинг і відповідальність за порушення норм перевезення вантажів. «Слово і діло» розібралося, що передбачає документ.

Також «Слово і діло» зібрало обіцянки політиків стосовно ремонту доріг.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися: