Впровадження е-квитка в Києві: чи буде користь для пасажирів

Читать на русском
Олександр Кава
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

Запуск е-квитка – це, найімовірніше, бажання окремих співробітників КМДА заплатити за дорогу систему оплати проїзду, а не турбота про пасажирів. Таку думку в коментарі «Слово і Діло» висловив незалежний транспортний експерт Олександр Кава, оцінюючи запуск е-квитка в громадському транспорті Києва.

На його думку, впровадження е-квитка – хороший спосіб освоїти якомога більше бюджетних грошей на проєкт з дуже сумнівною ефективністю для пасажирів.

«За ці гроші можна було б купити понад 100 нових тролейбусів. Користі від цього було б набагато більше для пасажирів, оскільки система оплати має двадцяте значення в якості роботи громадського транспорту», – констатував Кава.

Він акцентував, що передусім для пасажирів важливо мати достатню кількість транспорту на маршрутах, невеликі інтервали, чітке дотримання розкладу, зручну маршрутну мережу, розташування зупинок, транспортно-пересадочні вузли між різними маршрутами та різними видами транспорту.

«Нічого із цього е-квиток не дає, а питання оплати – не першої важливості», – уточнив експерт.

Кава звернув увагу, що запуск е-квитка знову відтермінували на рік, що знову викликає підозри про те, що чиновники КМДА зацікавлені більше в освоєнні грошей з міського бюджету, а не в тому, щоб зробити нормальну робочу систему.

Більш того, система дуже дорога, акцентував експерт. Він зауважив, що в багатьох містах ЄС донині діють паперові квитки.

Від скількох чашок кави доведеться відмовитися киянам через подорожчання проїздуВартість проїзду в столичному транспорті підвищилася вдвічі. Скоріш за все, кияни заощаджуватимуть на ранковій каві перед роботою. Ми підрахували, від скількох чашок кави доведеться відмовитися на користь оплати за проїзд.

«Наприклад, в Женеві – геть не найбіднішому місті Європи – діє модель з паперовими квитками», – вказав Кава.

В такому разі впровадження е-квитка – не турбота про пасажирів і не спосіб детінізації, а бажання освоїти гроші з міської скарбниці, зауважив Олександр Кава.

Голова ради громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов зазначив, що навряд чи щось зміниться кардинально.

«Єдине, що це може допомогти не стільки вивести кошти з тіні, скільки підрахувати пільговиків. Але і тут не все так просто. Наприклад, пенсіонер, який звик все життя показувати своє посвідчення, тепер повинен отримати картку, підійти до валідатора і зафіксувати проїзд. Вірогідно, ті, хто платив, будуть платити і квитками, і валідаторами», – уточнив експерт.

«Значного ефекту це не дасть, просто така оплата зручніше. Якась частина свідомих пасажирів додасться, але не дуже велика», – резюмував Володимир Наумов.

Нагадаємо, Київська міськдержадміністрація вирішила відкласти запуск е-квитка в громадському транспорті Києва до квітня 2020 року.

Раніше повідомлялося, що громадський транспорт Києва повинен був повністю перейти на е-квиток без використання жетонів і паперових квитків з 1 листопада поточного року.

Додамо також, мер Вінниці Сергій Моргунов у своїй програмі на 2019 рік пообіцяв запровадити систему електронного квитка в громадському транспорті міста.

Також «Слово і Діло» писало, від скількох чашок кави доведеться відмовитися киянам через подорожчання проїзду.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...