В Україні хочуть створити ЖКГ-інспекцію. Чи допоможе це споживачам?

Читать на русском
Олександр Сергієнкодиректор центру «Інститут міста»

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ винесло на обговорення проєкт закону, в якому пропонується створити Державну житлово-комунальну інспекцію. Головна мета документу: встановлення на законодавчому рівні механізму держконтролю у сфері житлово-комунального господарства. На створення інспекцій хочуть виділити близько 30 млн грн, з яких 26 млн піде на оплату праці співробітників. Такі цифри планують закласти в бюджет України на 2020 рік.

Директор аналітичного центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко в коментарі «Слову і Ділу» нагадав, що подібна структура в Україні вже була за часів президентства Кучми.

Експерт критично оцінив ініціативу створення в Україні ЖКГ-інспекції.

«По-перше, це ще один наглядовий контролюючий орган, яких в Україні вистачає. Корупційних ризиків буде ще більше. По-друге, орган стане, скоріше за все, жилеткою, щоб поплакатися на якість послуг», — пояснив Сергієнко.

Експерт не виключив, що споживачі можуть масово подавати скарги до нового органу з різних причин.

Проте, за його словами, якщо житлово-комунальну політику диктуватимуть місцеві монополії, то від скарг до інспекції діла не буде.

На думку Сергієнка, щоб ефективно контролювати сферу ЖКГ, потрібні чіткі параметри, які можна відстежити за фізичними методами: температура теплоносія, тиск води тощо.

Субсидії для українців: скільки коштів витратили в 2014-2019 рокахМайже за п'ять років із державного бюджету виділили 253,3 млрд грн на виплату субсидій населенню.

Експерт аргументував, що для контролю сфери ЖКГ потрібно обладнати будинки, квартири лічильниками та приладами, які б фіксували фізичні параметри надання послуг.

«Наприклад, прийдуть інспектори з перевіркою і встановлять, що в будинку холодно. Яка причина? Старі вікна чи не утеплено двері, або може теплоносій не відповідає температурі? Без приладів обліку створення інспекції ЖКГ — марна справа», — зазначив Сергієнко.

За словами експерта, навіть якщо інспектор оштрафує порушника через неякісне надання послуг, сторона-порушник може звернутися до суду.

«Судові тяжби тривають довго, а отримати компенсацію споживачеві майже неможливо. Це знову підтверджує те, що потрібно вирішувати проблему шляхом забезпечення обліку, регулювання і боротьби з місцевими монополіями», — резюмував Олександр Сергієнко.

Нагадаємо, за всю виборчу кампанію у Зеленського не було обіцянок про зниження тарифів.

Скільки коштів витрачено в 2014-2019 роках на субсидії — тут.

Які обіцянки президент Зеленський повинен виконати восени - за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: