Ямковий ремонт: чому в Україні розбиті дороги

Читать на русском
Наталія ФорсюкДиректор Національного Секретаріату CoST в Україні

Ямковий ремонт є всюди, але питання не в ямковому ремонті, а в тому, чому з’являються ями на відремонтованих ділянках.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповіла директор Національного секретаріату CoST в Україні Наталія Форсюк, оцінюючи проблеми ямкового ремонту в Україні.

«Якщо ями з’являються на ділянках, відремонтованих дуже давно, це зрозуміло. Волога погода, виникають тріщини, є різні фактори. Проте якщо дефекти з’являються на покритті, яке має гарантійний термін, останні три роки, то це проблема», – зазначила Форсюк.

За її словами, це свідчить або про недотримання технологій під час ремонту, або про неправильно обраний вид ремонту. Наприклад, замість капітального могли зробити поточний середній.

«При цьому могли не дотримуватися проектної документації, яка в нас до того ж є необов’язковою, могли не витримати стандартів. Тому це перша проблема», – уточнила вона.

Рівніші, безпечніші, довші: як політики обіцяють покращити українські дорогиОбіцянки політиків відремонтувати дороги українці чують із року в рік. Слово і Діло проаналізувало, хто з чиновників дотримав свого слова, а кому зробити українські дороги трохи кращими не вдалося.

По-друге, на жаль, замовники під час ремонтних робіт не забезпечують належним чином роботу інженерів технічного нагляду, які мають контролювати дотримання технології підрядником, додала експерт.

Вона звернула увагу, що таких інженерів дуже часто немає на місцях, їх просто бракує. Відповідно, система забезпечення якості має не контролювати результат, а стежити за тим, що відбувається під час ремонту. Наприклад, чи якісними були матеріали, чи є сертифікати.

«Ця система дуже слабка. В законодавстві вона прописана нормально, але замовники не інвестують у неї. А потім нам потрібно інвестувати вже в ямковий ремонт», – констатувала Форсюк.

Взагалі, такого поняття, як ямковий ремонт, немає. Це називається дрібний ремонт, який здійснюється експлуатуючою організацією в межах експлуатації, якщо закінчився гарантійний період, підкреслила вона.

«Або замовник здійснює аварійні заходи. Згідно із законом, якщо авто потрапляє в таку яму, а яма глибиною більш ніж 4 сантиметри вже вважається аварійно небезпечною й має бути усунена негайно, це може вплинути на життя учасників дорожнього руху», – пояснила фахівець.

Аварійний і дрібний ремонт є всюди, просто в нас в Україні сильні перекоси – або ми робимо всюди поточно-середній, або аварійний-ямковий, тому що погано зробили поточний, акцентувала вона.

«Усе незлагоджено, в цьому й проблема. Немає нормальної побудованої системи підготовки до робіт, їх виконання, потім експлуатаційного утримання, на яке взагалі гроші не виділяють. Якщо нову ділянку не утримувати належним чином, то дефекти з’являються дуже швидко. Навіть якщо не косити траву, то коріння підриває дорожнє полотно й з’являються ями», – наголосила експерт.

Крім того, проводити ремонтні роботи потрібно за певних погодних умов, уточнила вона.

«У кожному разі, потрібно дочекатися сухої погоди. Аварійний ремонт – не вкладання асфальту, але, однозначно, це має бути в суху погоду, інакше ця технологія буде, по-перше, дуже дорогою, по-друге, будуть питання щодо якості. Коли земля розмерзне, покриття може просто злетіти», – резюмувала Наталія Форсюк.

Як політики обіцяють покращити українські дороги – в нашомуогляді.

Також «Слово і Діло» розбиралось, як голови обласних адміністрацій дбають про дороги.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: