У 2019 році на дороги виділять рекордну суму. Чи все вирішують гроші?

Читать на русском
Наталія ФорсюкДиректор Національного Секретаріату CoST в Україні

Відремонтувати всі дороги ані за рік, ані за п’ять неможливо. Тому сума в один трильйон гривень, яку називали в «Укравтодорі, дуже умовна. До того ж, за даними «Укравтодору, 94% доріг у незадовільному стані.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповіла директор Національного секретаріату CoST в Україні Наталія Форсюк, оцінюючи ситуацію з фінансуванням і ремонтом доріг.

«Річ у тім, що на сьогодні ринок ледь-ледь поглинає ті кошти, які є, просто за рахунок того, що немає спроможних підрядників у достатній кількості. Ринок дуже слабкий, підрядників дуже мало. Не все вирішують кошти. На сьогодні, навіть якби дати втричі більше коштів, то ситуація не зміниться, адже просто немає кому будувати й ремонтувати дороги в достатній кількості», – зазначила Форсюк.

За її словами, наразі ми маємо кілька великих і середніх компаній. Це все. При тому, що вони також повинні мати спроможність збільшувати в такому ж прогресивному стані парк своєї техніки, персоналу.

Крім того, мають з’являтися нові компанії, додала вона.

Рівніші, безпечніші, довші: як політики обіцяють покращити українські дорогиОбіцянки політиків відремонтувати дороги українці чують із року в рік. Слово і Діло проаналізувало, хто з чиновників дотримав свого слова, а кому зробити українські дороги трохи кращими не вдалося.

«Питання в розвитку якісного ринку, умов для тих компаній, які хочуть, можуть розвиватися й виконувати якісні роботи. Таких на сьогодні небагато», – констатувала фахівець.

Вона підкреслила, що іноземні компанії заходитимуть лише тоді, коли будуть зрозумілими правила на ринку.

«На сьогодні, коли замовляється майже 90% поточного середнього ремонту, в більшій частині він здійснюється без виготовлення проектно-кошторисної документації, адже вона є необов’язковою, без експертних висновків. Тобто з урахуванням обсягів робіт для іноземних інвесторів така ситуація незрозуміла. Це коштує 70% від вартості капітального ремонту, який має і проектну документацію, і креслення, проходить експертизу», – пояснила експерт.

Незрозумілі обсяги, незрозуміло, яка відповідальнісь замовника та підрядника, й усі іноземні компанії це розуміють, уточнила вона.

За її словами, річ не в тім, що ми мало платимо, платимо ми достатньо, особливо за поточний середній ремонт, при тому що відповідальність за нього дуже умовна. Навіть якщо ми говоримо про гарантійний термін, і він існує, то не всі недоліки в межах цього гарантійного терміну будуть через підрядника, оскільки поточний середній ремонт не передбачає підвищення міцності дороги.

«Наприклад, є такий недолік, як колійність. Підрядник не буде зобов’язаний його усувати. Сам вид ремонту, предмет договору не передбачає, що ця дорога має бути міцнішою. Вона має бути рівнішою й має бути зчеплення з колесом. Тому іноземні компанії, які звикли працювати в нормальних умовах, сюди не приходять», – резюмувала Наталія Форсюк.

Нагадаємо, Володимир Омелян заявив, що ремонт доріг в Україні обійдеться в рекордну суму в 2019 та 2020 роках. За його словами, в 2020 році міністерство планує закласти 4 мільярди євро на ремонт і будівництво доріг.

Як політики обіцяють покращити українські дороги – в нашому огляді.

Також «Слово і Діло» розбиралось, як голови обласних адміністрацій дбають про дороги.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: