Акція проти подорожчання пального. Які варіанти зниження ціни?

Читать на русском
Сергій Куюнгенеральний директор «Консалтингової групи А-95»

50% в ціні бензину й 60% у дизпаливі – закупівельна ціна. 80% імпортуємо, ціни світові. Якщо хтось думає, що український бензин має бути дешевшим, то його виробляють з імпортної нафти, тож тут без варіантів. Якщо з української нафти, то її, по-перше, вистачить на 5 днів споживання, по-друге, її продають із прив'язкою до зовнішнього котирування. Нафта зросла за місяць з 75 до 85 доларів за барель. Два місяці тому вона коштувала 72 долари. Чи можемо ми вплинути на зовнішні ціни?

Про це на своїй сторінці в Facebook розповів директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн, коментуючи акцію «АвтоЄвроСили» за зниження цін на паливо, пише «Слово і Діло».

Експерт підкреслив, що 30% в ціні ДТ і 35% у бензині – податки. З 35 гривень близько 12 гриаень становлять податки. З них 6 гривень – ПДВ і 6 гривень – акциз. «Бляхери» пропонують знизити.

Як змінилася ціна на автомобільне пальне в 2014-2018 рокахЦіна на бензин А-95, дизель та автомобільний газ зросла більш ніж удвічі в Україні за чотири роки.

Цього року 50% акцизу з пального йде до Дорожнього фонду, наступного року буде 75%, уточнив він.

«ПДВ ніхто не чіпатиме, а куди знижуватися акцизу? На 2, на 3 гривні? Це кардинально змінить ціну? Знову ж таки, ті, хто вже одного разу не заплатив податок на машину, тепер вимагають знизити податок на паливо. І при цьому вимагають доріг та інших благ. Розмови про те, що, мовляв, усі крадуть, доріг немає, є нічим іншим, як дезінформацією. Так, ані за один, ані за два роки проблеми не вирішиш, але рух є й це всі бачать», – зазначив Куюн.

За його словами, ймовірність зниження акцизу нульова. Податок невисокий, в Європі це в 5-6 разів вище, зокрема на ДП. Хоча в нас можна чекати всього.

Через такі акції просто розхитують Кабмін, куратори «Євросили» вже всім відомі, додав він.

«Чи встоїть прем'єр? Якщо піде на зниження акцизів, сам собі підпише вирок. Якщо нафта стрибне до 100, як це вже активно прогнозують світові нафтотрейдери, то ті ж 35-40 гривень за бензин побачимо вже до кінця року. Але при цьому казна отримає величезну пробоїну», – пояснив фахівець.

Раціональна пропозиція, яку потрібно впровадити Кабміну, – встановити акциз у гривні, а не в євро, як зараз. Постійне сповзання курсу розкручує цінову спіраль. Відсотки, що залишилися в ціні на АЗС, – витрати й прибуток трейдера. Прибуток перебуває в межах 10% або 3-4 гривень за літр, акцентував він.

За його словами, це радше заробіток преміальних мереж (ОККО, WOG, Socar тощо), тоді як економ-сегмент («Укрнафта», БРСМ, ANP) – вдвічі менше.

Кабмін чи Антимонопольний комітет не змусять бізнес знизити націнку, тим більше радикально на кінцевій ціні це не позначиться. Або буде ринкова ціна, або пального не буде.

Єдина користь від цих акцій – нагадування трейдерам про те, що до ціноутворення потрібно підходити з холодною головою, наголосив експерт.

«Час від часу фіксуємо прискорені темпи зростання, що перевищують на 0,5-1 гривню за літр об'єктивні. За тиждень-другий все входить у нормальне русло, але в періоди різких коливань панічні настрої даються взнаки. Приблизно настільки сьогодні втік уперед бензин, хоча дизпаливо – наймасовіший продукт – відстає», – резюмував Сергій Куюн.

Як змінилася ціна на автомобільне паливо в 2014-2018 роках – на інфографіці.

Як змінювалася в Україні ціна бензину за роки незалежності – в матеріалі за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: